EHOME, LGD နဲ႕ MYM တုိ႔ ေရပန္းစားခဲ့တဲ့ ေခတ္က Leviathan The Tidehunter ကုိ ကစားပြဲမ်ားမွာ မၾကာခဏေတြ႕ခဲ့ရေပမယ့္ ေခတ္ေျပာင္းလဲလာျပီး ကစားကြက္မ်ားတုိးတက္လာတာနဲ႕အမွ် Tidehunter ကုိ ထည့္သြင္းအသုံးျပဳမႈ အနည္းငယ္ ေလ်ာ့ပါးသြားခဲ့ပါတယ္။ Dota Hero ေတြအားလုံးထဲကမွ အၾကီးဆုံး AoE Stun Ravage ကုိ ပုိင္ဆုိင္ထားတဲ့ Tidehunter ဟာ Carry Hero တစ္ေကာင္မဟုတ္သလုိ ေရြးခ်ယ္စရာ အသုံးျပဳလုိ႕ေကာင္းတဲ့ Support Hero ေတြ အေျမာက္အမ်ားထဲမွာ Support သီးသန္႔ကစားဖုိ႔အတြက္ အေျခအေနသိပ္မေပးခဲ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ v6.80 ေျမပုံအေရာက္မွာေတာ့ Kraken Shell ရဲ႕ Debuff Removal ပမာဏ နဲ႕ Damage Block ကုိ သိသိသာသာၾကီး တုိးျမွင့္ေျပာင္းလဲေပးလုိက္တဲ့အခ်ိန္မွာ Tidehunter ဟာ Professional Player ေတြကုိယ္တုိင္ မ်က္စိက်ျပီး Offlane ကစားတဲ့ Hero တစ္ေကာင္အျဖစ္ အသတ္မွတ္ခံရတဲ့အေျခအေနအထိ တုိးတက္သြားပါတယ္။ Tidehunter ရဲ႕ နာမည္ျဖစ္တဲ့ Leviathan ဆုိတာကေတာ့ Bible က်မ္းစာအုပ္ထဲက ဒဏၰာရီလာ ပင္လယ္သတၱဝါၾကီးရဲ႕ အမည္ကုိ ယူသုံးထားျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။
Background Story
Leviathan လုိ႕ အမည္ရတဲ့ The Tidehunter ဟာ Sunken ကြ်န္းရဲ႕ နာမည္ေက်ာ္ၾကားတဲ့ တုိက္ခုိက္ေရးသမားတစ္ဦးျဖစ္ပါတယ္။ သူ႕မ်ဴိးႏြယ္စုရဲ႕ထူးျခားတဲ့အခ်က္အတုိင္းပင္ Tidehunter ဟာ ကိစၥတုိင္းမွာ စိတ္ဓါတ္ျပင္းထန္တဲ့ သူတစ္ဦးပါ။ အတည္တစ္က် အုပ္ခ်ဴပ္သူ မသတ္မွတ္ရေသးတဲ့ ပင္လယ္ေရပိုက္နက္ကုိ အုပ္ခ်ဴပ္ခြင့္ရရွိဖုိ႕အတြက္ အဆုိပါ ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္အေပၚမွာ Drylander သေဘၤာက်င္း တည္ေဆာက္ႏုိင္ေရးကလည္း ကြ်န္ေတာ္တုိ႔အားလုံးသိတဲ့ အေရးပါတဲ့ ဗ်ဴဟာတစ္ခ်က္ျဖစ္ေနပါတယ္။ မလွမ္းမကမ္းက ပင္လယ္ေရေအာက္ Meranthc Diaspora ေရသူထီး မ်ဴိးႏြယ္စုမ်ားရဲ႕ နယ္ေျမမလြတ္မကင္းထဲမွာ ေဖာက္လုပ္ထားတဲ့ ေရငုတ္သေဘၤာလမ္းေၾကာင္း အရႈတ္အေထြးေၾကာင့္ အဆုံးမရွိတဲ့ ပင္လယ္ေရေအာက္ တုိက္ပြဲငယ္မ်ားဟာလည္း ဆက္တုိက္ျဖစ္ေပၚလ်က္ရွိပါတယ္။ အဆုိပါ လူသားမ်ား နဲ႕ ေရသူထီး မ်ားအၾကား အမွားမခံႏုိင္တဲ့အေျခအေနမွာ ေရပုိင္နက္ကုိ ရယူဖုိ႔အတြက္ ၾကဳိးစားေနတဲ့ လူသားေတြရဲ႕ တုိင္းျပည္ေရးအေျခအေနဟာ ရႈတ္ေထြးျပီး ပြင့္လင္းျမင္သာမႈမရွိျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ခန္႕မွန္းရခက္တဲ့အေျခအေနျဖစ္ေနပါတယ္။ အဆုိပါ အရႈတ္အေထြးရုန္းကန္မႈမ်ားကုိ စိတ္ကုန္လာတဲ့ Leviathan ဟာ သူ သစၥာရွိတဲ့ တစ္ေယာက္တည္းေသာ အသူတရာနတ္ဘုရား "ေရဘဝဲလက္ေခ်ာင္း Maelrawn" ဆီမွ ထြက္ခြာလာပါေတာ့တယ္။ အခုအခ်ိန္မွာ Leviathan The Tidehunter ဟာ လူသားေရာ ေရသူထီးေတြရဲ႕ အေျခအေနေတြကုိပါ သူ႕လမ္းေၾကာင္းမွ ေဘးဖယ္ထားလုိက္ျပီး တစ္ခ်ိန္က ေရနက္ပုိင္းတုိက္ပြဲတစ္ခုမွာ ၾကဳံေတြ႕ခဲ့တဲ့ ရႈံးနိမ့္မႈကုိ ျပန္လည္ေခ်ပဖုိ႕အတြက္ အျပင္းအထန္မုန္းတီးရတဲ့ ေရေၾကာင္းဗုိလ္ခ်ဴပ္ "Kunkka" ကုိ ရွာေဖြဖုိ႔အတြက္ ေရမ်က္ႏွာျပင္ေပၚသုိ႕ မာန္အျပည့္နဲ႕ေလွ်ာက္လွမ္းလာပါေတာ့တယ္။
Overview
Initiator, Durable, Support Hero တစ္ေကာင္ျဖစ္တဲ့ Tide ဟာ Battle ကုိအစျပဳေပးႏုိင္တဲ့ Ravage ကုိ Trademark Ability တစ္ခုအေနနဲ႕ ပုိင္ဆုိင္ထားတာက အားသာခ်က္တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ရန္သူ႕ရဲ႕ Armor နဲ႕ Movement Speed ကုိ Slow ေစတဲ့ Gush ဟာ Stun Ability မဟုတ္ေပမယ့္ တစ္ဖက္အသင္းရဲ႕ ရန္သူတစ္ေကာင္ကုိဖမ္းေပးဖုိ႕အတြက္ အေထာက္အကူျပဳေစပါတယ္။ Kraken Shell ကေတာ့ တစ္ခုတည္းေသာ Passive Ability ျဖစ္ျပီး အဓိကအားခ်က္ကေတာ့ သတ္မွတ္ထားတဲ့ Player Control Damage ပမာဏတစ္ခုကုိေရာက္ခဲ့တုိင္း သူ႕အေပၚတင္ထားသမွ် Negative Buff ေတြ အားလုံးကုိ အကုန္ရွင္းထုတ္ေပးႏုိင္တဲ့အတြက္ Tank Hero ေတြခ်င္းအတူတူမွာေတာင္ ဘယ္သူနဲ႕မွ မတူတဲ့ ထူးျခားခ်က္တစ္ခုလုိ႕ ေျပာလုိ႕ရပါတယ္။ v6.72 ေျမပုံကေနစျပီးေတာ့ သူ႕ရဲ႕ Anchor Smash ဟာ ႏွိပ္သုံးရတဲ့ Ability တစ္ခုအျဖစ္ေျပာင္းလဲသြားျပီးတဲ့ေနာက္ပုိင္း 325 AoE ကေန 400 AoE အထိ တုိးျမင့္လာခဲ့ျပီး အဆုိပါ AoE အတြင္းမွာရွိတဲ့ Base Damage ကုိ 60% ေလ်ာ့ေပးတဲ့ သတ္ေရာက္မႈတစ္ခုပါ တုိးလာခဲ့ပါတယ္။ Cooldown နည္းတဲ့ Anchor Smash ဟာ Farming အတြက္အျပင္ Spamming Ability တစ္ခုအျပင္ အသုံးျပဳလုိ႕ရတဲ့အတြက္ Gush ထက္ပုိျပီး ဦးစားေပးသင့္တဲ့ Ability တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ Dota မွာရွိသမွ် ပုံမွန္ AoE Aura အားလုံးနီးပါးက 900 AoE လုိ႕ သတ္မွတ္ထားတဲ့အခ်ိန္မွာ Ultimate Ravage ဟာ ထူးထူးျခားျခား 1025 AoE ရွိပါတယ္။ အဆုိပါ Ability (၄)ခုကုိ ေလ့လာၾကည့္ရင္ Tide ဟာ အမွန္တကယ္ Initiator တစ္ေကာင္ျဖစ္ပါတယ္။ မမွီမကမ္း Slow ျပီး ဖမ္းေပးထားႏုိင္မယ့္ Gush၊ Spell ေရာ Physical Damage ဒဏ္ကုိပါ ခံႏုိင္ရည္ရွိမယ့္ Kraken Shell၊ Battle မစခင္ကတည္းက တစ္ဖက္အသင္းရဲ႕ Physical Damage ကုိ အသင့္အတင့္ ေလွ်ာ့ေပးထားႏုိင္မယ့္ Anchor Smash နဲ႕ တစ္ဖက္အသင္း တစ္သင္းလုံးကုိ ကေသာင္းကနင္းျဖစ္ေစမယ့္ Ravage တုိ႕ဟာ Tide ကုိ အမွန္အကန္ Initiator တစ္ေကာင္အျဖစ္သတ္မွတ္ေစပါတယ္။
Abilities
Slow ႏႈန္း၊ Duration၊ Range၊ Cooldown နဲ႕ Manacost ေတြလုံးဝ မေျပာင္းလဲပဲ Armor ေလ်ာ့မယ့္ ပမာဏ နဲ႕ Damage သာ တက္လာမွာျဖစ္တဲ့ Gush ဟာ အေစာပုိင္းမ်ားမ်ားတင္မထားလည္း ေျပာင္းလဲမႈမရွိႏုိင္ပါဘူး။ Damage မမ်ားရင္ေတာင္ Team Fight တစ္ခုမွာ အထုိက္အေလွ်ာက္ Slow ျပီး ဖမ္းေပးထားႏုိင္တဲ့အတြက္ သူ႕ထက္ အေရးၾကီးတဲ့ အျခား Ability ၂ ခုကုိ ဦးစားေပးအရင္တင္ေပးျခင္းအားျဖင့္ Tide ကုိ ပုိအက်ဴိးရွိေစမွာျဖစ္ပါတယ္။
အခုေနာက္ပုိင္း ကစားပြဲေတြမွာ Tide ကုိ Solo Offlane ပုံစံနဲ႕ ကစားလာတာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ အဆုိပါ ပုံစံအတုိင္းကစားခဲ့မယ္ဆုိရင္ Tide ဟာ Tank Hero တစ္ေကာင္ပုံစံအျဖစ္နဲ႕ ကစားသင့္ျပီး သူ႕ရဲ႕ Kraken Shell ကုိ lvl 7 ေရာက္တာနဲ႕ ဂိတ္ဆုံးတင္ေပးရင္ ပုိေကာင္းပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးအဆင့္မွာ 40 Damage Block ကုိ အခ်ိန္တုိင္းရရွိေနမွာျဖစ္ျပီး Tide အေပၚက်ေရာက္လာတဲ့ Damage စုစုေပါင္း 450 ျပည့္တုိင္း ကိုယ့္မွာ ရွိသမွ် Negative Buff (Slow, Stun, Poison)
အစရွိတာေတြ အားလုံးကုိ ဖယ္ရွားေပးေစမွာျဖစ္ပါတယ္။ 40 Damage ဆုိ အလြန္မ်ားျပားတဲ့ ပမာဏတစ္ခုလုိ႕ေျပာေပမယ့္ အဆုိပါ Damage Block ဟာ Magic Damage ေတြကုိေတာ့ ကာကြယ္ေပးမွာမဟုတ္ပါဘူး။ အေစာပုိင္း Solo Offlane မွာ 40 Physical Damage ဆုိတာဟာ သင့္ကုိ တုိက္ခုိက္မယ့္ Hero Damage တုိင္းရဲ႕ သုံးပုံပုံ ႏွစ္ပုံ ေလာက္ကုိ ေတာက္ေလွ်ာက္ကာကြယ္ေပးေနမယ့္ သေဘာျဖစ္တဲ့အျပင္ Lane Creep ေတြရဲ႕ Damage ေတြအားလုံးကလည္း Zero သာ သင့္အေပၚသတ္ေရာက္ေတာ့မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တစ္ဖက္အသင္းက Tower ကုိ တုိက္ခုိက္မယ့္ Hero ၃ ေကာင္သာ မဟုတ္ခဲ့ဘူးဆုိရင္ Kraken Shell ကုိ အမ်ားဆုံး တင္ျပီး သုံးမယ့္ Tide ကုိ offlane မွာ အသုံးျပဳႏုိင္ပါတယ္။
Mana နည္းနည္း Cooldown နည္းနည္း နဲ႕ အသုံးျပဳႏုိင္မယ့္ Anchor Smash ဟာ အသုံးျပဳခံရတဲ့ unit ရဲ႕ Damage ကုိ 60% ေလ်ာ့ေစတဲ့အတြက္ Creep wave ေတြကုိ ရွင္းဖုိ႔အတြက္ အားသာခ်က္ရွိတဲ့ Ability တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ Base Damage ပမာဏကုိ ေလ်ာ့ေစတာျဖစ္လုိ႕ Physical Damage ကုိ အားကုိးျပီးတုိက္ခုိက္ရတဲ့ Ursa, Mortred က့ဲသုိ႕ေသာ Hero မ်ားကုိ အထုိက္အေလ်ာက္ Counter လုပ္ေပးႏုိင္မယ့္ Ability လည္းျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ဆင့္ယူလုိက္တုိင္း 75/125/175/225 Damage တုိးလာမွာျဖစ္တဲ့အျပင္ Cooldown လည္းက်သြားမွာျဖစ္လုိ႕ တတ္ႏုိင္သေလာက္ျမန္ျမန္ယူသင့္တဲ့ Ability တစ္ခုလည္းျဖစ္ပါတယ္။ Anchor Smash ဟာ Hero, Summon Unit, Lane Creep, Neutral Creep နဲ႕ Ancient Creep ေတြအားလုံးကုိ Damage ေလ်ာ့ေစႏုိင္ေပမယ့္ Roshan ကုိေတာ့ Damage မေလ်ာ့ေစႏုိင္ပါဘူး။
1025 AoE ရွိတဲ့ Ravage ကေတာ့ 2.02/2.32/2.77 seconds AoE Stun လုိ႕ေျပာၾကေပမယ့္ ေလထဲကို ေျမာက္သြားမယ့္ အခ်ိန္ 0.52 seconds ကိုပါ ထည့္ေပါင္းလုိက္မယ္ဆုိရင္ စုစုေပါင္း အေနနဲ႕ 2.54/2.84/3.39 seconds Stun ေစမွာျဖစ္ပါတယ္။
Items Build
Ultimate ability Ravage ကုိ အတိအက် အသုံးျပဳႏုိင္ေစရန္ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႕ Blink Dagger ကုိ တတ္ႏုိင္သေလာက္ ဖိနပ္စီးျပီးတာနဲ႕ ျမန္ျမန္ရွာေလ့ရွိတာကုိေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ ဥပမာအေနနဲ႕ Magnus ရဲ႕ Ultimate Reverse Polarity ကုိ အသုံးျပဳတဲ့ အခါမ်ဴိးမွာ တိက်ဖုိ႕အတြက္ Dagger လုိအပ္တယ္ဆုိေပမယ့္ အရမ္းၾကီးမားတဲ့ AoE အက်ယ္အဝန္း ကုိရရွိထားတဲ့ Ravage အေနနဲ႕ Dagger မပါရင္ေတာင္ အသုံးျပဳရ လြယ္ကူတာေၾကာင့္ 2150 gold ေနရာမွာ Team Fight အတြက္ အက်ဴိးရွိေစမယ့္ Mekansm, Tank ပုိမုိ ပီသေစမယ့္ Hood (သုိ႕မဟုတ္) Pipe, Mana ပမာဏ ျပႆနာကုိ ေျဖရွင္းေပးမယ့္ Arcane Boots တုိ႕ကုိ Mid Game မတုိင္ခင္မွာ ေရြးခ်ယ္ႏုိင္ပါတယ္။ အားသာခ်က္ အမ်ားအျပားရွိတဲ့ Kraken Shell ေၾကာင့္ Tank Hero ကုိ ပုိမုိ Tank ျဖစ္ေစမယ့္ Heart, Shiva Guard, Assault Cuirass တုိ႔အျပင္ AoE 1025 အတြင္းက ရန္သူအားလုံးကုိ 7 seconds ခန္႕ Stun ထားေပးဖုိ႕ Refresher Orb + Dagger ကလည္း Late Game အေရးပါတဲ့ Item မ်ားအျဖစ္ထည့္စပ္ေပးႏုိင္ပါတယ္။
Counters for Tide
Tidehutner အတြက္ ထူးထူးျခားျခား Counter ဆိုျပီး သီးသန္႔ေျပာလုိ႕မရေပမယ့္ Rubick ကေတာ့ တစ္ဖက္အသင္းရဲ႕ Tidehunter ကုိ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ေပးႏုိင္တာေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္။ Ravage အတြက္ cast time ဟာ Rubick အတြက္ သိပ္မခက္ခဲပဲ Spell Steal တဲ့အျပင္ Stun, Slow Ability မ်ားထက္ Magic Damage ပမာဏ အေျမာက္အမ်ားေပးႏုိင္တဲ့ Nuker မ်ားဟာလည္း Kraken Shell ရဲ႕ Damage Block နဲ႕ မဆုိင္တဲ့အတြက္ အေစာပုိင္း Tidehunter ကုိ Counter လုပ္ဖုိ႔အတြက္ အသုံးျပဳႏုိင္ပါတယ္။ Anchor Smash ရဲ႕မလွမ္းမကမ္းကေန Tide ကုိ တုိက္ခုိက္ႏုိင္တဲ့ Range Hitter မ်ားျဖစ္တဲ့ Drow က့ဲသုိ႕ေသာ Hero မ်ဴိးကုိ Counter အျဖစ္ အသုံးျပဳႏုိင္ပါတယ္။
ဒီ Suggestion ကုိ ျပီးျပည့္စုံတဲ့ Suggestion လုိ႔မဆုိလုိပါဘူး။ မိမိ ပုိင္ႏုိင္တဲ့ ကစားကြက္သာလွ်င္ မိမိအတြက္ေကာင္းဆုံးျဖစ္ပါတယ္။
Burn With the Flame of YOUTH !!
yahooyeeha ©
(အပုိ သုံးသပ္ခ်က္)
(စမ္းေဆာ့ၾကည့္ပါ။ ကြ်န္ေတာ္လည္း ဟုိးေခတ္ကတည္းက Tide လုိေကာင္မ်ဴိးကုိ ကိုင္လာတဲ့သူပါ။ ဒါမယ့္ 6.80 ေနာက္ပုိင္းေျပာင္းသြားကတည္းက lvl 7 မွာ Kraken Shell ကုိ ဂိတ္ဆုံးယူျပီး Dagger ေနရာမွာ Mekansm + Boots of Speed ထည့္ျပီးေဆာ့ၾကည့္ခဲ့ပါတယ္။ တကယ္လည္း အသုံးတည့္လုိ႕ စမ္းေဆာ့ၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။
ဒီေလာက္ Stun AoE အၾကီးၾကီး ရွိတဲ့အျပင္ တျခား Support hero (Lion, Shaman) လိုမ်ဴိး Disable Ability မ်ားမ်ား မပါတဲ့အတြက္ Dagger က သိပ္အေရးတၾကီး မလုိတာေတာ့ အမွန္ပဲဗ်။
ဒီလုိ Menkasm ဆက္ထားတဲ့ Tank Hero ၾကီးက ေရွ႕ကေန လမ္းေလွ်ာက္ျပီး ေျပးတတ္လာရင္ ဘယ္ Hero မ်ဴိးက အေစာပုိင္း ယွဥ္ခ်ရဲမွာလဲ။ ယွဥ္ခ်ရင္လည္း Ravage ကုိ အလြယ္တကူသုံးလုိက္ယုံပါပဲ။
ဒါ့အျပင္ အေစာပုိင္းမွာ Dagger ခုန္ျပီး Ravage သုံးလည္း ၾကာခ်ိန္ သိပ္မမ်ားတဲ့အျပင္ AoE အၾကီးၾကီးကုိ တိက်ေအာင္ သုံးဖုိ႔ဆုိရင္ေတာ့ ပုိက္ဆံျဖဳန္းရာ က်မယ္ ထင္တာပဲ။
ဒါေၾကာင့္ Dagger အစား Mekansm က ပုိအက်ဴိးရွိမယ္လုိ႔ အၾကံျပဳတာျဖစပါတယ္။ Kraken Shell lvl 4 နဲ႕ Mekansm ရဲ႕ ေကာင္းက်ဴိးကုိ ကုိယ္တုိင္ စမ္းသပ္အသုံးျပဳျပီး ေဝဖန္ သုံးသပ္ၾကရေအာင္ဗ်ာ။ )
(ဒီေဆာင္းပါးဟာ Internet Journal အတြဲ (၁၅) အမွတ္ (၂၆) မွာပါ၀င္တဲ့ ေဆာင္းပါးကုိ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။)
No comments:
Post a Comment