Dota ဟာ တုိက္ခုိက္ေရးကိုအသားေပးတဲ့ Game တစ္ခုျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ကစားပြဲရဲ႕ အဓိက အသက္ဟာ တစ္ဖက္နဲ႕တစ္ဖက္ တုိက္ခုိက္ရင္းျဖစ္ေပၚလာတဲ့ Damage ေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ အဆုိပါ Damage ေတြကို အၾကမ္းဖ်ဥ္းအေနနဲ႕ Phaysical Damage နဲ႕ Magical Damage ဆုိျပီး ခြဲျခားထားျပီး မိမိ Hero ရဲ႕ ပုံမွန္ ခုတ္ခ်က္တုိင္းကုိ Physical Damage လုိ႕ သတ္မွတ္ျပီးပုံမွန္ခုတ္ခ်က္မဟုတ္ပဲ Hero ရဲ႕ Ability ကုိအသုံးျပဳရာေန ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ Damage ကုိေတာ့ Magic Damage လုိ႕ ခြဲျခားသတ္မွတ္ႏုိင္ပါတယ္။
အေသးစိတ္အေနနဲ႕ေတာ့
(၁) Physical Damage
(၂) Magical Damage
(၃) Pure Damage
(၄) Composite Damage
(၅) Hp Removal
(၆) Universal Damage ဆုိျပီး စုစုေပါင္း Damage အမ်ဴိးအစား (၆) မ်ဴိး ခြဲျခားျပီး သတ္မွတ္ေပးထားပါတယ္။ Dota ျပဳိင္ပြဲတုိင္းဟာ Captain Mode ကုိသာ တရားဝင္ Game Mode တစ္ခုအေနနဲ႕ ကစားၾကတာျဖစ္တဲ့အတြက္ အသင္းတစ္သင္းမွာ Spell Caster Hero ေတြနဲ႕ Physical Damage Hero ေတြကုိ အသင္းရဲ႕ Captain ဟာ စိတ္တုိင္းက်ေရြးခ်ယ္ ေပါင္းစပ္ဖြဲ႕စည္းျပီး တစ္ဖက္အသင္းနဲ႕ တုိက္ခုိက္ ကစားၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလုိမ်ဴိး ေရြးခ်ယ္ေပးရတဲ့ အေျခအေနမ်ဴိးမွာ တစ္ဖက္အသင္းက ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ အသင္းရဲ႕ Hero ေတြကုိ Counter လုပ္ဖုိ႕ စဥ္းစားတဲ့ ေနရာမွာ ေဟာဒီ Damage အမ်ဴိးအစား (၆) မ်ဴိးကုိလည္း ထည့္သြင္းစဥ္းစားေပးမယ္ဆုိရင္ အထုိက္အေလွ်ာက္ အက်ဴိးရွိမွာ အေသအခ်ာပါပဲ။ Damage အမ်ဴိးအစား (၆) မ်ဴိးကုိ ခြဲျခားသိရွိထားျခင္းအားျဖင့္ သင့္ရဲ႕ Dota အရည္အေသြးကုိ တစ္ေထာင့္တစ္ေနရာကေန အေထာက္အကူျပဳေပးႏုိင္မွာပါ။
Damage (၆) မ်ဴိးအေၾကာင္းမွာ မပါမျဖစ္ ပါဝင္တဲ့အခ်က္က အဆုိပါ Damage ေတြကုိ ျပန္ကာကြယ္ေပးမယ့္ Physical Damage Reduction, Magic Resistance နဲ႕ Magic Immune တုိ႕ပဲျဖစ္ပါတယ္။ Physical Damage Reduction ဆုိတာကေတာ့ မိမိေပၚက်ေရာက္လာမယ့္ Physical Damage ကုိ ေလ်ာ့ေပးမယ့္ Armor နဲ႕ Damage Block ေတြကုိ ကုိယ္စားျပဳပါတယ္။ Armor မ်ားရင္မ်ားသေလာက္ မိမိေပၚသက္ေရာက္မယ့္ Phsyical Damage ေတြဟာ နည္းသြားပါလိမ့္မယ္။ Magic Resistance ကေတာ့ Spell Damage ကုိ ျပန္ေလ်ာ့ေပးမယ့္ Resistance တြက္ခ်က္ပုံျဖစ္ပါတယ္။ Base Magic Resistance နဲ႕ Hood, Pipe ကဲ့သုိ႔ Item မ်ားကေန Magic Resistance ကုိ ရရွိႏုိင္ပါတယ္။ Magic Immune ကေတာ့ မိမိ Hero ေပၚကုိ Target Ability, AoE Ability ေတြ မက်ေရာက္ေအာင္ ၁ဝဝ% ကာကြယ္ေပးတဲ့ Positive Buff တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ Magic Immune Unit တစ္ခုကုိ ေယဘုယ် Stun, Slow, Silent ကဲ့သုိ႕ Debuff ေတြ အသုံးျပဳလုိ႕မရသလုိ Magic Damage ေတြကုိလည္း 0 Damage သာ သတ္ေရာက္ေစမွာျဖစ္ပါတယ္။
░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
█ (၁) Physical Damage
(Armor- ထည့္တြက္၊ Magic Resistance-ထည့္မတြက္၊ Magic Immune-ထုိးေဖာက္)
Physical Damage တုိင္းဟာ အတုိက္ခုိက္ခံရတဲ့ Unit ရဲ႕ Armor ပမာဏ အနည္းအမ်ားေပၚမူတည္ျပီး တုိးႏုိင္ေလ်ာ့ႏုိင္ပါတယ္။ Back Stab Damage (Nyx-Vendetta, Gondar-Shadow walk) အမ်ဴိးအစားအားလုံးကုိ Physical Damage အျဖစ္သတ္မွတ္ျပီး Magic Resistance ပမာဏ ကုိ လုံးဝထည့္သြင္းမစဥ္းစားပါဘူး။ Magic Immune Unit ေတြကုိ Physical Damage နဲ႕တုိက္ခုိက္ႏုိင္ေပမယ့္ Ethereal Unit (Ghost Scepter, Cripple) ေတြကုိေတာ့ Damage သတ္ေရာက္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ ႏွိပ္သုံးရတဲ့ Ability ေတြမွာလည္း Physical Damage သတ္ေရာက္ႏုိင္တဲ့ ခြ်င္းခ်က္ Ability ေတြ ရွိပါတယ္။ Physical Damage Ability မ်ားအေနနဲ႕
Exorcism (Death Prophet),
Omnislash (Juggernaut),
Quill Spray (Bristleback),
Counter Helix (Axe),
Death Ward (Witch Doctor) တုိ႕ဟာ Physical Damage အမ်ဴိးအစား Ability အခ်ဴိ႕ပဲျဖစ္ပါတယ္။
░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
█ (၂) Magic Damage
(Armor- ထည့္မတြက္၊ Magic Resistance- ထည့္တြက္၊ Magic Immune-မထုိးေဖာက္)
Armor အနည္းအမ်ားကို မူတည္ျခင္းမရွိပဲ Unit ရဲ႕ စုစုေပါင္း Magic Resistance နဲ႕ ျပန္လည့္ေလ်ာ့သြားႏုိင္တဲ့ Damage အမ်ဴိးအစားျဖစ္ပါတယ္။ Hood, Pipe, Grave's Keepercloak (Visage), Null Field (Rubick), Spell Shield (Anti-Mage) အစရွိတဲ့ Item နဲ႕ Ability မ်ားဟာ Magic Resistance ကုိေပးတဲ့ Ability မ်ားျဖစ္ပါတယ္။ Ethereal Unit မ်ားအေပၚမွာေတာ့ ပုံမွန္ Damage ပမာဏထက္ ၄ဝ% ပုိျပီး သတ္ေရာက္ႏုိင္မယ့္ Magic Damage ဟာ Bkb, Blade Fury, Rage, Repel အစရွိတဲ့ Magic Immune Ability မ်ားကုိေတာ့ 0 Damage သာ သတ္ေရာက္ေစႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ Magic Damage Ability အခ်ဴိ႕ကေတာ့
Finger of Death (Lion),
Crystal Nova (Crystal Maiden),
Magic Missile (Vengiful Spirit) တုိ႔ကဲ့သုိ႔ေသာ Ability မ်ားျဖစ္ပါတယ္။
░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
█ (၃) Pure Damage
(Armor-ထည့္မတြက္၊ Magic Resistance-ထည့္မတြက္၊ Magic Immune-မထုိးေဖာက္)
အတုိက္ခုိက္ခံရမယ့္ Unit ဟာ Armor ဘယ္ေလာက္ရွိရွိ၊ Magic Resistance ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား ထည့္မစဥ္းစားပဲ Damage ပမာဏ အျပည့္အဝ ထိမယ့္ Damage အမ်ဴိးအစားကုိ Pure Damage ဆုိျပီး သတ္မွတ္ထားပါတယ္။ Dota 1 တုန္းက Piercing Damage လုိ႔ ေခၚခဲ့ၾကတဲ့ Pure Damage ဟာ Magic Immune Unit မ်ားအေပၚ အသုံးျပဳလုိ႔ မရေပမယ့္ Ethereal Unit မ်ားအေပၚေတာ့ ပုံမွန္အတုိင္း Damage သတ္ေရာက္ႏုိင္စြမ္းရွိပါတယ္။
Kraken Shell (Tidehunter), Bristleback (Bristalback) နဲ႕ Dispersion (Spectre) အစရွိတဲ့ Damage Block နဲ႕ Damage Reduction Ability မ်ားကုိ ပုံမွန္အတုိင္း ေဖာက္ျပီးထိႏုိင္စြမ္းရွိတဲ့ Pure Damage Ability အခ်ဴိ႕ကေတာ့
Laser (Tinker),
Desolate (Spectre),
Brain Sap (Bane),
Arcane Orb (OD),
Timber Chain/ Whirling Death/ Chakaram (Timbersaw),
Mystic Snake (Medusa),
Sunstrike (Invoker),
Impetus (Enchantress),
Meat Hook (Pudge),
Purification (Omniknight),
Mist Coil (Abaddon) နဲ႕ Blade Mail တုိ႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။
Blade Mail ကေတာ့ မိမိေပၚကုိ ဘယ္လုိ Damage အမ်ဴိးအစားပဲ သတ္ေရာက္ပါေစ၊ Return Damage ျပန္ထိမယ့္ Hero ကုိ Pure Damage အေနနဲ႕ ျပန္လည္ထိေစမွာျဖစ္ပါတယ္။
░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
█ (၄) Composite Damage
(Armor-ထည့္တြက္၊ Magic Resistance-ထည့္တြက္၊ Magic Immune-ထုိးေဖာက္)
Magic Immune unit ကုိ ထုိးေဖာက္ျပီး ထိႏိုင္စြမ္းရွိေပမယ့္ အဆုိပါ Damage ဟာ Armor, Magic Resistance တုိ႔ေၾကာင့္ Damage ပမာဏ ျပန္လည္ေလ်ာ့သြားႏုိင္ပါတယ္။ Magic Immune Unit ကုိ ထုိးေဖာက္ႏုိင္စြမ္းရွိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အခ်ဴိ႕ေသာ Composite Damage မ်ားဟာ Tower, Seige Creep မ်ားအေပၚသတ္ေရာက္ႏုိင္စြမ္းရွိပါတယ္။ ဥပမာ အေနနဲ႕ Diabolic Edict (Leshrac), Land Mines (Goblin Techies) တုိ႔ဟာ Seige Unit ကုိ ထုိးေဖာက္ထိႏုိင္စြမ္းရွိတဲ့ Composite Damage Ability မ်ားျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ Seige Unit ကုိ မထိႏုိင္တဲ့ Composite Damage Ability မ်ားကေတာ့
Acid Spray (Alchemist),
Wild Axe (Beast Master) နဲ႕ Sucide Bombing (Goblin Techies) တုိ႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ Lone Druid ရဲ႕ Spirit Bear ကုိ သတ္လုိက္တဲ့အခါမွာ Lone Druid ကုိ ျပန္လည္ထိေစမယ့္ Damage ဟာ Composite Damage အမ်ဴိးအစားျဖစ္တာေၾကာင့္ Bkb သုံးျပီး ေရွာင္လႊဲလုိ႕ မရႏုိင္ပါဘူး။
░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
█ (၅) Hp Removal
(Armor-ထည့္မတြက္၊ Magic Resistance-ထည့္မတြက္၊ Magic Immune-ထုိးေဖာက္)
Dota မွာရွိသမွ် Damage အမ်ဴိးအစားေတြထဲမွာ အေကာင္းဆုံးလုိ႔ ေျပာလုိ႕ရတဲ့ Hp Removal ကုိ ဘယ္လုိနည္းနဲ႕မွ ေရွာင္လႊဲလုိ႕ မရႏုိင္တဲ့ Damage အမ်ဴိးအစားျဖစ္ပါတယ္။ အေၾကာင္းက အတုိက္ခုိက္ခံရတဲ့ Unit မွာ Armor, Magic Resistance ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား လုံးဝဂရုမစုိက္ပဲ Damage ထိမွာျဖစ္ျပီး Magic Immune ျဖစ္ေနရင္ေတာင္ ပုံမွန္ ပမာဏအတုိင္း Damage ထိမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင္ပဲ Bloodseeker ရဲ႕ Ultimate Rapture ကုိ Hp Removal အျဖစ္ေျပာင္းလဲေပးလုိက္တဲ့ v6.78 ေျမပုံေနာက္ပုိင္းမွာ ကစားသမားအခ်ဴိ႕ဟာ Rapture အသုံးခံထားရခ်ိန္မွာ BkB သုံးျပီး ထြက္ေျပးဖုိ႔ ၾကဳိးစားလုိ႕ ေသၾကရတာကုိ ရံဖန္ရံခါ ေတြ႕ရေလ့ရွိတာျဖစ္ပါတယ္။ Magic Immune Unit ကုိ အသုံးျပဳလုိ႔ရတဲ့ Sandar (Terrorblade) ဟာလည္း Hp Removal ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိ အားသာခ်က္အရမ္းမ်ားတဲ့ Hp Removal ရဲ႕ အဓိက အားနည္းခ်က္ကေတာ့ Damage ပမာဏ နည္းပါးေလ့ ရွိတဲ့အခ်က္ပဲျဖစ္ပါတယ္။
Nightmare (Bane),
Wave of Terror (Vengiful),
Fatal Bonds (Warlock) နဲ႕ Heartstopper Aura (Necrophos) တုိ႔ဟာ Enemy ကုိ သုံးတဲ့ Hp Removal Ability မ်ားျဖစ္ျပီးေတာ့ မိမိရဲ႕ Health Cost အျဖစ္သုံးရတဲ့
Icarus Dive/Fire Spirits/ Sun Ray (Phoenix),
Burning Spear (Huskar),
Overcharge (Io) နဲ႕ Soul Ring, Armlet တုိ႔ဟာ Self Hp Removal မ်ားပဲျဖစ္ပါတယ္။
░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
█ (၆) Universal Damage
(Armor-ထည့္မတြက္၊ Magic Resistance-ထည့္တြက္၊ Magic Immune-ထုိးေဖာက္)
v6.81 ေျမပုံအေျပာင္းအလဲမွာ လူေျပာမ်ားခ့ဲတဲ့ အခ်က္တစ္ခုကေတာ့ Lina ရဲ႕ Laguna Blade ကုိ Aghanim's Scepter ဆက္လုိက္တဲ့အခါမွာရရွိမယ့္ Magic Immune unit ေတြကုိ ထုိးေဖာက္ျပီး Damage သတ္ေရာက္တယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ Lina ရဲ႕ Laguna Blade ကုိ Magic အမ်ဴိးအစားကေန Universal အမ်ဴိးအစားသုိ႔ ေျပာင္းလဲေပးလုိက္တာပဲျဖစ္ပါတယ္။ Universal Damage ဟာ Magic Immune Unit ေတြကုိ ထုိးေဖာက္ျပီးထိႏုိင္ေပမယ့္ အဆုိပါ Unit ရဲ႕ Magic Resistance ကုိ ျပန္လည္တြက္ခ်က္ျပီးမွ Damage ထိမွာျဖစ္လုိ႕ Damage ပမာဏ ျပန္လည္ေလ်ာ့သြားႏုိင္ပါတယ္။
လူၾကဳိက္မ်ားတဲ့ Ability တစ္ခုျဖစ္တဲ့ Doom (Doom) အပါအဝင္
Midnight Pulse (Enigma),
March of the machines (Tinker),
Pulverize (Brewmaster - Earth Panda) တုိ႔ဟာ Universal အမ်ဴိးအစားမ်ားျဖစ္ပါတယ္။ Earthshaker ရဲ႕ Echo Slam ဟာ ပထမဆုံး သတ္ေရာက္မယ့္ Initial Damage သာလွ်င္ Universal Damage အမ်ဴိးအစားျဖစ္ျပီး Echo Damage မ်ားကေတာ့ Magic Damage အမ်ဴိးအစားမ်ားျဖစ္ပါတယ္။
အထက္မွာ ေဆြးေႏြးခဲ့တဲ့ Ability ေတြဟာ လုံးဝအျပည့္အစုံမဟုတ္ပါဘူး။ လူၾကဳိက္မ်ားတဲ့ Ability အခ်ဴိ႕ကုိ ႏႈိင္းယွဥ္ျပထားယုံသာျဖစ္ျပီး မိမိဘာသာ အဆုိပါ Damage (၆) မ်ဴိးကုိ ခြဲျခားျပီးသိထားမယ္ဆုိရင္ အဆင္ေျပမွာေသခ်ာပါတယ္။ ဒီ Suggestion ကုိ ျပီးျပည့္စုံတဲ့ Suggestion လုိ႔မဆုိလုိပါဘူး။ မိမိ ပုိင္ႏုိင္တဲ့ ကစားကြက္သာလွ်င္ မိမိအတြက္ေကာင္းဆုံးျဖစ္ပါတယ္။
( ဒီေဆာင္းပါးဟာ internet journal အတြဲ (၁၅) အမွတ္ (၂၇) မွာေဖာ္ျပပီးျဖစ္ပါတယ္။ )
Burn With the Flame of YOUTH !!
yahooyeeha ©
No comments:
Post a Comment