www.facebook.com/dotayahooyeeha
ာ ကမာ့ပထမဦးဆုံးDotA Clan ျဖစ္တဲ့TDA (Team DotA Allstar) ကုိဖြဲ႕စည္းခဲ့တာျဖစ္ျပီး အဆုိပါClan ကပဲကမာၻ႕ပထမဦးဆုံးတရား၀င္DotA website တစ္ခုျဖစ္တဲ့DotA-Allstar.com ကုိ ေအာက္တုိဘာလ၊ ၂၀၀၄ခုႏွစ္မွာဖြဲ႕စည္းတည္ေဆာက္ခဲ့ပါတယ္။အဆုိပါwebsite မွာလစဥ္Register ျပဳလုပ္သူ(၁)သန္းခန္႔ရွိခဲ့ျပီးေန႔စဥ္website အတြင္း၀င္ေရာက္ၾကည့္ရွဴ႕သူ(၁)သန္းခန္႕ရွိေလာက္ေအာင္ကိုေအာင္ျမင္မႈၾကီးမားခဲ့ပါတယ္။ထုိအခ်က္ေၾကာင့္ပဲDotA-Allstar website ဟာ မထိန္းသိမ္းႏုိင္ေတာ့ပဲ ပ်က္စီးခဲ့ျပီးတရား၀င္DotA ေျမပုံေတြလႊင့္တင္ေပးဖုိ႔www.playdota.com ဆုိတဲ့Website ကုိအသစ္တည္ေဆာက္လုိက္ရပါေတာ့တယ္။ဒါေၾကာင့္DotA Allstar ဆုိတဲ့အေခၚအေ၀ၚကေန“Allstar” ဆုိတဲ့စကားလုံးကုိခ်န္လွပ္ျပီး“DotA” လုိ႔သာေခၚေ၀ၚခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္ပါေတာ့တယ္။၂၀၀၄ခုႏွစ္ကေနစတင္ျပီးအျပည္ျပည္ဆုိင္ရာDotA ျပဳိင္ပြဲတစ္ခုအေနနဲ႕IGS (International Gaming Syndicate) ကုိ စတင္ခဲ့ျပီးစစခ်င္းမွာအသင္းေပါင္း၂၀ခန္႔ပါ၀င္ခဲ့ပါတယ္။ဒုတိယရာသီမွာေတာ့၄၅သင္းအတိတိုးတက္ပါ၀င္ခဲ့ပါတယ္။
ဒီလုိေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားလာခဲ့တဲ့DotA ကုိပထမဆုံးစြန္႔ဦးတီထြင္ခဲ့တဲ့“Eul” ကုိဂုဏ္ျပဳတဲ့အေနနဲ႕“Eul’s Scepter of Divinity” နဲ႕ DotA ကုိပုိမုိေအာင္ျမင္တဲ့လမ္းေၾကာင္းေပၚဆြဲတင္ေပးခဲ့တဲ့“Guinsoo” ကုိဂုဏ္ျပဳျပီး“Guinsoo’s Scythe of Vyse” ဆုိတဲ့ Item ၂ ခုကုိDotA ကစားသမားတုိင္းမေမ့ႏုိင္ေစရန္ရည္ရြယ္ျပီးIceFrog ကထည့္သြင္းေရးဆြဲေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ျမန္မာDatA ကစားသမားေတြ“ေလေပြ” နဲ႕“ၾကက္ေျပာင္း” လုိ႔ေခၚဆုိၾကတဲ့Item ၂ခုရဲ႕သမုိင္းေၾကာင္းကေတာ့အဆုိပါအတုိင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။
DotA Allstar v6.01 ေျမပုံကိုလႊင့္တင္ခဲ့တဲ့ေဖေဖာ္၀ါရီ၂၈ရက္၂၀၀၅ခုႏွစ္မွာေတာ့“Guinsoo” ဟာလက္ရွိDotA တာ၀န္ေတြကုိNeichus နဲ႕IceFrog ကုိလႊဲေျပာင္းေပးခဲ့ျပီးေျမပုံေရးဆြဲတဲ့ဘ၀ကေနတရား၀င္အနားယူေၾကာင္းေၾကျငာခဲ့ပါတယ္။ထို႕ေနာက္Neichus ဟာသူကုိယ္တုိင္ဦးေဆာင္ျပီးEarthshaker, Tiny, Stealth Assassin, Phantom Lancer, Enchantress, Enigma, Axe, Shadow Fiend, Visage, Nerubian Weaver, Bloodseeker နဲ႕Dazzle အစရွိတဲ့Hero အသစ္အေျမာက္အမ်ားကုိv6.01 versoin ေျမပုံအတြက္ထည့္သြင္းလုိက္တဲ့အခါမွာအေျပာင္းအလဲကိုလက္မခံတဲ့ကစားသမားအမ်ားစုဟာv6.01 အသစ္ကိုဆက္မကစားပဲနာမည္ၾကီးေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ့v.5.84c ကုိပဲဆက္လက္ကစားခဲ့ျပီးNeichus ရဲ႕အသစ္ေရးဆြဲမႈကုိလက္မခံေၾကာင္းျပသခဲ့ၾကပါတယ္။ဒါေၾကာင့္Neichus ဟာDotA Allstar ရဲ႕အဓိကေျမပုံေရးဆြဲသူရာထူးကိုIceFrog ထံသုိ႔လႊဲေျပာင္းေပးခဲ့ျပီးအနားယူသြားခဲ့ျပန္ပါတယ္။
IceFrog ဟာ ၾကီးေလးတဲ့တာ၀န္ေတြကုိဦးေဆာင္ခဲ့ျပီးv6.10 ေျမပုံအတြက္တုိးတက္မႈအသစ္ေတြနဲ႕ျပင္ဆင္ေရးသားမႈေျမာက္မ်ားစြာကုိေရးဆြဲခ့ဲပါတယ္။Faceless Void ကုိအေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ျပန္လည္ေရးသားခဲ့တဲ့အျပင္Scourge Hero အသစ္တစ္ေကာင္အေနနဲ႕Invoker ကုိထည့္သြင္းေရးသားခဲ့ပါတယ္။(အဆုိပါအခ်ိန္ကInvoker ဟာskill စုစုေပါင္း(၃၁) ခုအထိပါ၀င္ခ့ဲတာေၾကာင့္အမ်ားစုရဲ႕ေ၀ဖန္မႈကိုအျပင္းအထန္ခံခဲ့ရတဲ့အတြက္IceFrog ဟာversion အသစ္အတြက္အျပင္းအထန္ျပင္ဆင္ခဲ့ရပါတယ္။) ေနာက္ပုိင္းမွာေသာIceFrog ဟာImbalance ျဖစ္ေနတဲ့အခ်က္မ်ားစြာကိုျပဳျပင္ေရးဆြဲခဲ့ျပီးv6.12 ကုိထုတ္လႊင့္ခဲ့ပါတယ္။ကံေကာင္းစြာနဲ႕ပဲHeintje ဆုိတဲ့တရုတ္ကစားသမားတစ္ေယာက္ကv6.12 ကုိတရုတ္ဘာသာသုိ႔ျပန္ဆုိျပီးChinese Version အျဖစ္ ကူညီေရးဆြဲခဲ့တဲ့အတြက္ v6.12 ဟာ တရုတ္ကစားသမားမ်ားလက္ခံတဲ့ေျမပုံတစ္ခုျဖစ္လာပါေတာ့တယ္။အဲ့ဒီ့ေနာက္ပုိင္းမွာေတာ့version အသစ္ကုိလူအမ်ားလက္ခံလာခဲ့ျပီးIceFrog ဟာလည္းေျမပုံအသစ္ေတြကုိဆက္လက္ျပီးေရးဆြဲခဲ့ပါတယ္။IceFrog ဟာv6.12 မွစတင္ျပီးv6.27 အထိအထူးသျဖင့္Imbalance ျဖစ္ျခင္းမ်ားကုိေလ်ာ့ခ်ခဲ့ပါတယ္။
DotA ရဲ႕ အဓိကGame Mode မေပၚခင္အေစာပုိင္းကာလမ်ားက-lm (League Mode) ဆုိတဲ ့Captain Mode နဲ႕အနည္းငယ္ဆင္တူတဲ့Game Mode တစ္ခုရွိခဲ့ပါတယ္။အသင္းရဲ႕ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္သူကမိမိကစားမည့္အသင္းဘက္(Sentinal သုိ႔မဟုတ္Scourge) မွHero မ်ားကုိသာေရြးခ်ယ္ခြင့္ရွိတဲ့ပုံစံမ်ဴိးျဖစ္ပါတယ္။IceFrog ရဲ႕ေခတ္အဆက္ဆက္ေျပာင္းလဲခဲ့တဲ့Changelogs မ်ားေပၚမူတည္ျပီးv6.27 မွာMedusa + Divine + Aegis ကစားကြက္၊ v6.32 မွာေတာ့Crystal Maiden + Shadow Shaman, Enigma + Lich ေပါင္းျပီးပြဲထုတ္တဲ့AOE ကစားကြက္၊v6.37 မွာChen နဲ႕Enchantress ကုိအဓိကအသုံးျပဳတဲ့Early Pushing ကစားကြက္၊v6.41 မွစတင္ျပီးTri Lane ကစားကြက္၊v6.43 မွစ၍Ganker အမ်ားစုကုိBlink Dagger သုံးျပီးအျမန္ဆုံးတုိက္ခုိက္တဲ့ကစားကြက္အစရွိသျဖင့္အသစ္အသစ္ေသာကစားကြက္မ်ားတုိးတက္လာခဲ့ျပီးv6.48 မွစ၍ပုံေသကစားကြက္မရွိေတာ့ဘဲမိမိတုိ႔အသင္းကုိတစ္ဖက္ကတြက္ခ်က္မရေအာင္စဥ္းစား၍ကစားကြက္မ်ားဖန္တီးလာခဲ့သည္မွာယခုလက္ရွိေနာက္ဆုံးထြက္ထားေသာv6.81 အထိပါပဲ။
Professional ကစားသမားမ်ားရဲ႕ ပထမဆုံးမ်ဴိးဆက္အျဖစ္coL, JMC, GL, HUST, IFNT, Mage နဲ႕ EDU တုိ႔ဟာ၂၀၀၅ခုႏွစ္၀န္းက်င္မွာနာမည္ေက်ာ္ၾကားခဲ့ျပီးFear, Merlini အစရွိတဲ့နာမည္ၾကီးကစားသမားမ်ားကိုေမြးထုတ္ေပးခဲ့ပါတယ္။၂၀၀၆ခုႏွစ္မွာMYM, tPD, Say Plz အစရွိတဲ့ အသင္းမ်ားထြက္ေပၚခဲ့ျပီးေနာက္ လက္ရွိနာမည္ေက်ာ္ကစားသမားမ်ားျဖစ္တဲ့Lod[A] နဲ႕Akke ဟာMYM ကေနထြက္ခြာျပီးT_T (Team_Team) ဆုိတဲ့အသင္းကုိတည္ေထာင္ခဲ့ပါတယ္။ အဲ့ဒီေနာက္ပုိင္း၂၀၀၉ခုႏွစ္မတုိင္ခင္အထိကမာၻႏွင့္အ၀ွမ္းProfessional Clan မ်ားနဲ႕ Professional Player အေျမာက္အမ်ားထြက္ေပၚလာခဲ့ပါတယ္။ezy, Fear, Art-Style, Lod[A], Misery, Vigoss, Jolie, 820, Drayich, GK, 2009 တုိ႕ဟာDotA ေလာကကုိတုိးတက္ေအာင္ဦးေဆာင္ေပးခဲ့တဲ့စီနီယာကစားသမားမ်ားျဖစ္ျပီးCPL, ASUS, WCG အစရွိတဲ့ ျပဳိင္ပြဲၾကီးမ်ားဟာလည္း DotA ကုိကမာၻေက်ာ္ေအာင္ပ်ဴိးေထာင္ေပးခဲ့ၾကတဲ့အဓိကဇာတ္ေကာင္မ်ားပဲျဖစ္ပါတယ္။အဆုိပါအခ်ိန္ကာလမ်ားဟာDotA ကုိGame တစ္ခုမဟုတ္ပဲEsport တစ္ခုအေနနဲ႕လူအမ်ားလက္ခံလာေအာင္အဆင့္အတန္းျမင့္လာခဲ့ျပီးရုရွား၊ယူကရိန္း၊တရုတ္ႏွင့္ေတာင္ကုိရီးယားအပါအ၀င္အေရွ႕ေတာင္အာရွႏုိင္ငံမ်ားအားလုံးမွာDotA ဟာေအာင္ျမင္မႈၾကီးမားစြာရရွိခဲ့ပါတယ္။
ဒီလုိႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာDotA ရဲ႕ေအာင္ျမင္မႈကုိသိရွိထားမွာသာDotA 2 ျဖစ္ေပၚလာပုံကုိလက္ခံနုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ထုိသုိ႔ေခတ္အဆက္ဆက္ကုိဖ်က္သန္းလာျပီးေနာက္DotA ရဲ႕ေအာင္ျမင္မႈနဲ႕လက္ရွိေခတ္ကုိႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္တဲ့အခါမွာအလြန္ကြာျခားသြားတဲ့အခ်က္တစ္ခ်က္ကုိValve Corporation ရဲ႕ Director ျဖစ္သူ Erik Johnson က သတိထားမိခဲ့ပါတယ္။အဆုိပါအခ်က္ကေတာ့၂၀၀၂ခုႏွစ္ကအသုံးျပဳခဲ့တဲ့Graphic Design နဲ႕ လက္ရွိ ၂၁ ရာစုေအာင္ျမင္ေနတဲ့Game ေတြရဲ႕Graphic Design ကြာျခားခ်က္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ကမာၻႏွင့္အ၀ွမ္းလူသန္းရာေပါင္းမ်ားစြာကစားလ်က္ရွိတဲ့DotA Game ကုိေခတ္ႏွင့္အညီအဆင့္ျမွင့္တင္ယုံမကBlizzard Entertainment ရဲ႕ မူပုိင္ခြင့္ျပႆနာမွကင္းလြတ္ျပီးDotA ကုိကုိယ္ပုိင္Platform တစ္ခုအေနနဲ႕သက္သက္မွတ္မွတ္ရွိေအာင္တည္ေထာင္ရန္အတြက္ေခတ္အဆက္ဆက္DotA Developer တစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့ IceFrog နဲ႕၂၀၀၉ခုႏွစ္မွာတရား၀င္ေဆြးေႏြးခဲ့ပါတယ္။ထုိ႕ေနာက္၂၀၀၉ခုႏွစ္၊ေအာက္တုိဘာလမွာေတာ့Valve Corporation ဟာ IceFrog ကုိ တရား၀င္ငွားရမ္းျပီးDota 2 Game ကိုထုတ္လႊင့္မယ္ျဖစ္ေၾကာင္းတရား၀င္ေၾကျငာခဲ့ပါတယ္။သန္းရာႏွင့္ခ်ီျပီးေတာ့ရွိတဲ့DotA ကစားသမားေတြရဲ႕ဆႏၵကိုဆန္႔က်င္လုိ႕မရတဲ့အတြက္DotA 2 ဟာDotA နဲ႕ရာႏႈန္းျပည့္နီးပါးတူညီေအာင္ေရးဆြဲခြင့္IceFrog ကိုေပးခဲ့ပါတယ္။Warcraft ရဲ႕မူပုိင္ခြင့္ျပႆနာနဲ႕ကင္းလြတ္ဖုိ႔အတြက္ေတာ့မေျပာေလာက္တဲ့အေျပာင္းအလဲေလးေတြေတာ့ရွိပါတယ္။ဥပမာTauren Chieftain ဆုိတဲ့နာမည္ဟာ Warcraft ထဲကRace တစ္မ်ဴိးျဖစ္တဲ့Tauren မ်ဴိးႏြယ္ရဲ႕ကုိယ္ပုိင္နာမည္ျဖစ္တဲ့အတြက္Elder Titan ဆုိ၍လည္းေကာင္း၊Orb Effect ဆုိတဲ့စာသားကုိUnique Attack Modifier ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ Lother Edge ဆုိတဲ့Item အမည္ကုိShadow Blade ဟူ၍လည္းေကာင္းေျပာင္းလဲေခၚဆုိတဲ့မျဖစ္စေလာက္ကြဲျပားမႈေလးေတြေတာ့ရွိေနမွာျဖစ္ပါတယ္။ဒါဟာတစ္ကမာၻလုံးအတိုင္းအတာအရလက္ခံႏိုင္တဲ့အေျပာင္းအလဲေလးေတြျဖစ္တာေၾကာင့္DotA ကစားသမားမ်ားဟာေခတ္နဲ႕အညီDotA 2 ကုိေျပာင္းလဲကစားဖုိ႔၀န္မေလးေတာ့ပါဘူး။Valve Corporation ကလည္း အျမတ္အစြန္းအေနနဲ႕ အျမင္အာရုံအတြက္အသားေပးထားျပီးIn-game အက်ဴိးသက္ေရာက္မႈမရွိတဲ့Item Set မ်ား၊Tournament Ticket မ်ား၊ Key မ်ားကုိ ေရာင္းခ်လ်က္ရွိတဲ့အတြက္ကစားသမားမ်ားအေနနဲ႕လက္ရွိမွာSkill ပုိင္းဆုိင္ရာအျပင္Visual ပုိင္းဆုိင္ရာအတြက္ပါအျပဳိင္အဆုိင္အျပင္းအထန္ယွဥ္ျပဳိင္လ်က္ရွိပါေတာ့တယ္။ဒါ့အျပင္DotA 2 ကစားျခင္းျဖင့္မိမိရဲ႕အိမ္ကကြန္ပ်ဴတာေရွ႕မွာထုိင္ေနယုံနဲ႕ကမာၻအႏွံ႔အျပားကDotA Gamer မ်ားနဲ႕ခ်ိတ္ဆက္ႏုိင္ျပီးအခ်ိန္နဲ႕တေျပးညီDotA အသစ္အသစ္ဖန္တီးမႈမ်ားစြာကိုမ်က္ေခ်မျပတ္စီးေမ်ာခံစားကစားႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
တကယ္ေတာ့DotA 2 ဟာDotA ရဲ႕ေအာင္ျမင္မႈအေပၚအေျခခံျပီးႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္အက်ဴိးရွိေအာင္အဆင့္ျမွင့္တင္လုိက္တဲ့DotA Game တစ္မ်ဴိးပဲျဖစ္ပါတယ္ခင္ဗ်ား။ဒါေၾကာင့္သင္ဟာDotA ကစားသမားတစ္ဦးျဖစ္ခဲ့မယ္ဆုိရင္DotA နဲ႕DotA 2 ကုိခြဲျခားမသတ္မွတ္ပါနဲ႕။DotA ဟာDotA ပါပဲ။သင္ကDotA ကိုတကယ္ခ်စ္ျမတ္ႏုိးတယ္ဆုိရင္DotA 2 ျဖစ္ျဖစ္DotA ျဖစ္ျဖစ္အသက္အရြယ္အပုိင္းအျခားမေရြးရူးသြပ္စြာေဆာ့ကစားေနၾကတဲ့DotA ဟာသာမန္ကာလွ်ံကာGame အမ်ဴိးအစားတစ္ခုမဟုတ္ေၾကာင္းကိုသူ႕ရဲ႕ျဖတ္သန္းလာတဲ့သမုိင္းေၾကာင္းကသက္ေသျပလွ်က္ရွိပါတယ္။
အျပည့္အစုံမဟုတ္ေပမယ့္DotA ကေနDota 2 ျဖစ္ေပၚလာတဲ့အဆင့္ဆင့္ကုိအက်ဥ္းခ်ဴပ္ေလးျဖစ္ျဖစ္သိလုိက္မယ္ဆုိရင္ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ခ်စ္တဲ့DotA အေပၚကုိပုိျပီးသစၥာရွိရာေရာက္သြားမယ္လုိ႔ယုံၾကည္ပါတယ္ဗ်ာ။ေနာက္ထပ္အက်ဴိးရွိမယ့္ပုိစ့္ေပါင္းမ်ားစြာကုိလည္းကြ်န္ေတာ္Page ထဲကညီအစ္ကုိမ်ားအတြက္အတက္ႏုိင္ဆုံးဆက္လက္ေရးသားသြားပါဦးမယ္။အခုခ်ိန္ထိကြ်န္ေတာ့္ကိုMail နဲ႕တစ္မ်ဴိး၊Phone နဲ႕တစ္ဖုံအားေပးခဲ့ၾကတဲ့ညီအစ္ကုိေတြအားလုံးကိုလည္းေက်းဇူးတင္လ်က္ပါခင္ဗ်ား။ကြ်န္ေတာ့္ကိုအားေပးစကားေတြေျပာေပးခဲ့ၾကတဲ့အတြက္ကြ်န္ေတာ္လည္းတက္နုိင္သေလာက္တစ္ေထာင့္တစ္ေနရာကေနအားလုံးကုိေက်းဇူးျပန္ဆပ္ႏုိင္ေအာင္ဆက္လက္ၾကဳိးစားသြားပါမယ္ခင္ဗ်ာ။
ျမန္မာDota Player မ်ားတုိးတက္ၾကပါေစ။(^^)
Burn With the Flame of YOUTH !!
yahooyeeha ©
ာ ကမာ့ပထမဦးဆုံးDotA Clan ျဖစ္တဲ့TDA (Team DotA Allstar) ကုိဖြဲ႕စည္းခဲ့တာျဖစ္ျပီး အဆုိပါClan ကပဲကမာၻ႕ပထမဦးဆုံးတရား၀င္DotA website တစ္ခုျဖစ္တဲ့DotA-Allstar.com ကုိ ေအာက္တုိဘာလ၊ ၂၀၀၄ခုႏွစ္မွာဖြဲ႕စည္းတည္ေဆာက္ခဲ့ပါတယ္။အဆုိပါwebsite မွာလစဥ္Register ျပဳလုပ္သူ(၁)သန္းခန္႔ရွိခဲ့ျပီးေန႔စဥ္website အတြင္း၀င္ေရာက္ၾကည့္ရွဴ႕သူ(၁)သန္းခန္႕ရွိေလာက္ေအာင္ကိုေအာင္ျမင္မႈၾကီးမားခဲ့ပါတယ္။ထုိအခ်က္ေၾကာင့္ပဲDotA-Allstar website ဟာ မထိန္းသိမ္းႏုိင္ေတာ့ပဲ ပ်က္စီးခဲ့ျပီးတရား၀င္DotA ေျမပုံေတြလႊင့္တင္ေပးဖုိ႔www.playdota.com ဆုိတဲ့Website ကုိအသစ္တည္ေဆာက္လုိက္ရပါေတာ့တယ္။ဒါေၾကာင့္DotA Allstar ဆုိတဲ့အေခၚအေ၀ၚကေန“Allstar” ဆုိတဲ့စကားလုံးကုိခ်န္လွပ္ျပီး“DotA” လုိ႔သာေခၚေ၀ၚခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္ပါေတာ့တယ္။၂၀၀၄ခုႏွစ္ကေနစတင္ျပီးအျပည္ျပည္ဆုိင္ရာDotA ျပဳိင္ပြဲတစ္ခုအေနနဲ႕IGS (International Gaming Syndicate) ကုိ စတင္ခဲ့ျပီးစစခ်င္းမွာအသင္းေပါင္း၂၀ခန္႔ပါ၀င္ခဲ့ပါတယ္။ဒုတိယရာသီမွာေတာ့၄၅သင္းအတိတိုးတက္ပါ၀င္ခဲ့ပါတယ္။
ဒီလုိေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားလာခဲ့တဲ့DotA ကုိပထမဆုံးစြန္႔ဦးတီထြင္ခဲ့တဲ့“Eul” ကုိဂုဏ္ျပဳတဲ့အေနနဲ႕“Eul’s Scepter of Divinity” နဲ႕ DotA ကုိပုိမုိေအာင္ျမင္တဲ့လမ္းေၾကာင္းေပၚဆြဲတင္ေပးခဲ့တဲ့“Guinsoo” ကုိဂုဏ္ျပဳျပီး“Guinsoo’s Scythe of Vyse” ဆုိတဲ့ Item ၂ ခုကုိDotA ကစားသမားတုိင္းမေမ့ႏုိင္ေစရန္ရည္ရြယ္ျပီးIceFrog ကထည့္သြင္းေရးဆြဲေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ျမန္မာDatA ကစားသမားေတြ“ေလေပြ” နဲ႕“ၾကက္ေျပာင္း” လုိ႔ေခၚဆုိၾကတဲ့Item ၂ခုရဲ႕သမုိင္းေၾကာင္းကေတာ့အဆုိပါအတုိင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။
DotA Allstar v6.01 ေျမပုံကိုလႊင့္တင္ခဲ့တဲ့ေဖေဖာ္၀ါရီ၂၈ရက္၂၀၀၅ခုႏွစ္မွာေတာ့“Guinsoo” ဟာလက္ရွိDotA တာ၀န္ေတြကုိNeichus နဲ႕IceFrog ကုိလႊဲေျပာင္းေပးခဲ့ျပီးေျမပုံေရးဆြဲတဲ့ဘ၀ကေနတရား၀င္အနားယူေၾကာင္းေၾကျငာခဲ့ပါတယ္။ထို႕ေနာက္Neichus ဟာသူကုိယ္တုိင္ဦးေဆာင္ျပီးEarthshaker, Tiny, Stealth Assassin, Phantom Lancer, Enchantress, Enigma, Axe, Shadow Fiend, Visage, Nerubian Weaver, Bloodseeker နဲ႕Dazzle အစရွိတဲ့Hero အသစ္အေျမာက္အမ်ားကုိv6.01 versoin ေျမပုံအတြက္ထည့္သြင္းလုိက္တဲ့အခါမွာအေျပာင္းအလဲကိုလက္မခံတဲ့ကစားသမားအမ်ားစုဟာv6.01 အသစ္ကိုဆက္မကစားပဲနာမည္ၾကီးေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ့v.5.84c ကုိပဲဆက္လက္ကစားခဲ့ျပီးNeichus ရဲ႕အသစ္ေရးဆြဲမႈကုိလက္မခံေၾကာင္းျပသခဲ့ၾကပါတယ္။ဒါေၾကာင့္Neichus ဟာDotA Allstar ရဲ႕အဓိကေျမပုံေရးဆြဲသူရာထူးကိုIceFrog ထံသုိ႔လႊဲေျပာင္းေပးခဲ့ျပီးအနားယူသြားခဲ့ျပန္ပါတယ္။
IceFrog ဟာ ၾကီးေလးတဲ့တာ၀န္ေတြကုိဦးေဆာင္ခဲ့ျပီးv6.10 ေျမပုံအတြက္တုိးတက္မႈအသစ္ေတြနဲ႕ျပင္ဆင္ေရးသားမႈေျမာက္မ်ားစြာကုိေရးဆြဲခ့ဲပါတယ္။Faceless Void ကုိအေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ျပန္လည္ေရးသားခဲ့တဲ့အျပင္Scourge Hero အသစ္တစ္ေကာင္အေနနဲ႕Invoker ကုိထည့္သြင္းေရးသားခဲ့ပါတယ္။(အဆုိပါအခ်ိန္ကInvoker ဟာskill စုစုေပါင္း(၃၁) ခုအထိပါ၀င္ခ့ဲတာေၾကာင့္အမ်ားစုရဲ႕ေ၀ဖန္မႈကိုအျပင္းအထန္ခံခဲ့ရတဲ့အတြက္IceFrog ဟာversion အသစ္အတြက္အျပင္းအထန္ျပင္ဆင္ခဲ့ရပါတယ္။) ေနာက္ပုိင္းမွာေသာIceFrog ဟာImbalance ျဖစ္ေနတဲ့အခ်က္မ်ားစြာကိုျပဳျပင္ေရးဆြဲခဲ့ျပီးv6.12 ကုိထုတ္လႊင့္ခဲ့ပါတယ္။ကံေကာင္းစြာနဲ႕ပဲHeintje ဆုိတဲ့တရုတ္ကစားသမားတစ္ေယာက္ကv6.12 ကုိတရုတ္ဘာသာသုိ႔ျပန္ဆုိျပီးChinese Version အျဖစ္ ကူညီေရးဆြဲခဲ့တဲ့အတြက္ v6.12 ဟာ တရုတ္ကစားသမားမ်ားလက္ခံတဲ့ေျမပုံတစ္ခုျဖစ္လာပါေတာ့တယ္။အဲ့ဒီ့ေနာက္ပုိင္းမွာေတာ့version အသစ္ကုိလူအမ်ားလက္ခံလာခဲ့ျပီးIceFrog ဟာလည္းေျမပုံအသစ္ေတြကုိဆက္လက္ျပီးေရးဆြဲခဲ့ပါတယ္။IceFrog ဟာv6.12 မွစတင္ျပီးv6.27 အထိအထူးသျဖင့္Imbalance ျဖစ္ျခင္းမ်ားကုိေလ်ာ့ခ်ခဲ့ပါတယ္။
DotA ရဲ႕ အဓိကGame Mode မေပၚခင္အေစာပုိင္းကာလမ်ားက-lm (League Mode) ဆုိတဲ ့Captain Mode နဲ႕အနည္းငယ္ဆင္တူတဲ့Game Mode တစ္ခုရွိခဲ့ပါတယ္။အသင္းရဲ႕ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္သူကမိမိကစားမည့္အသင္းဘက္(Sentinal သုိ႔မဟုတ္Scourge) မွHero မ်ားကုိသာေရြးခ်ယ္ခြင့္ရွိတဲ့ပုံစံမ်ဴိးျဖစ္ပါတယ္။IceFrog ရဲ႕ေခတ္အဆက္ဆက္ေျပာင္းလဲခဲ့တဲ့Changelogs မ်ားေပၚမူတည္ျပီးv6.27 မွာMedusa + Divine + Aegis ကစားကြက္၊ v6.32 မွာေတာ့Crystal Maiden + Shadow Shaman, Enigma + Lich ေပါင္းျပီးပြဲထုတ္တဲ့AOE ကစားကြက္၊v6.37 မွာChen နဲ႕Enchantress ကုိအဓိကအသုံးျပဳတဲ့Early Pushing ကစားကြက္၊v6.41 မွစတင္ျပီးTri Lane ကစားကြက္၊v6.43 မွစ၍Ganker အမ်ားစုကုိBlink Dagger သုံးျပီးအျမန္ဆုံးတုိက္ခုိက္တဲ့ကစားကြက္အစရွိသျဖင့္အသစ္အသစ္ေသာကစားကြက္မ်ားတုိးတက္လာခဲ့ျပီးv6.48 မွစ၍ပုံေသကစားကြက္မရွိေတာ့ဘဲမိမိတုိ႔အသင္းကုိတစ္ဖက္ကတြက္ခ်က္မရေအာင္စဥ္းစား၍ကစားကြက္မ်ားဖန္တီးလာခဲ့သည္မွာယခုလက္ရွိေနာက္ဆုံးထြက္ထားေသာv6.81 အထိပါပဲ။
Professional ကစားသမားမ်ားရဲ႕ ပထမဆုံးမ်ဴိးဆက္အျဖစ္coL, JMC, GL, HUST, IFNT, Mage နဲ႕ EDU တုိ႔ဟာ၂၀၀၅ခုႏွစ္၀န္းက်င္မွာနာမည္ေက်ာ္ၾကားခဲ့ျပီးFear, Merlini အစရွိတဲ့နာမည္ၾကီးကစားသမားမ်ားကိုေမြးထုတ္ေပးခဲ့ပါတယ္။၂၀၀၆ခုႏွစ္မွာMYM, tPD, Say Plz အစရွိတဲ့ အသင္းမ်ားထြက္ေပၚခဲ့ျပီးေနာက္ လက္ရွိနာမည္ေက်ာ္ကစားသမားမ်ားျဖစ္တဲ့Lod[A] နဲ႕Akke ဟာMYM ကေနထြက္ခြာျပီးT_T (Team_Team) ဆုိတဲ့အသင္းကုိတည္ေထာင္ခဲ့ပါတယ္။ အဲ့ဒီေနာက္ပုိင္း၂၀၀၉ခုႏွစ္မတုိင္ခင္အထိကမာၻႏွင့္အ၀ွမ္းProfessional Clan မ်ားနဲ႕ Professional Player အေျမာက္အမ်ားထြက္ေပၚလာခဲ့ပါတယ္။ezy, Fear, Art-Style, Lod[A], Misery, Vigoss, Jolie, 820, Drayich, GK, 2009 တုိ႕ဟာDotA ေလာကကုိတုိးတက္ေအာင္ဦးေဆာင္ေပးခဲ့တဲ့စီနီယာကစားသမားမ်ားျဖစ္ျပီးCPL, ASUS, WCG အစရွိတဲ့ ျပဳိင္ပြဲၾကီးမ်ားဟာလည္း DotA ကုိကမာၻေက်ာ္ေအာင္ပ်ဴိးေထာင္ေပးခဲ့ၾကတဲ့အဓိကဇာတ္ေကာင္မ်ားပဲျဖစ္ပါတယ္။အဆုိပါအခ်ိန္ကာလမ်ားဟာDotA ကုိGame တစ္ခုမဟုတ္ပဲEsport တစ္ခုအေနနဲ႕လူအမ်ားလက္ခံလာေအာင္အဆင့္အတန္းျမင့္လာခဲ့ျပီးရုရွား၊ယူကရိန္း၊တရုတ္ႏွင့္ေတာင္ကုိရီးယားအပါအ၀င္အေရွ႕ေတာင္အာရွႏုိင္ငံမ်ားအားလုံးမွာDotA ဟာေအာင္ျမင္မႈၾကီးမားစြာရရွိခဲ့ပါတယ္။
ဒီလုိႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာDotA ရဲ႕ေအာင္ျမင္မႈကုိသိရွိထားမွာသာDotA 2 ျဖစ္ေပၚလာပုံကုိလက္ခံနုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ထုိသုိ႔ေခတ္အဆက္ဆက္ကုိဖ်က္သန္းလာျပီးေနာက္DotA ရဲ႕ေအာင္ျမင္မႈနဲ႕လက္ရွိေခတ္ကုိႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္တဲ့အခါမွာအလြန္ကြာျခားသြားတဲ့အခ်က္တစ္ခ်က္ကုိValve Corporation ရဲ႕ Director ျဖစ္သူ Erik Johnson က သတိထားမိခဲ့ပါတယ္။အဆုိပါအခ်က္ကေတာ့၂၀၀၂ခုႏွစ္ကအသုံးျပဳခဲ့တဲ့Graphic Design နဲ႕ လက္ရွိ ၂၁ ရာစုေအာင္ျမင္ေနတဲ့Game ေတြရဲ႕Graphic Design ကြာျခားခ်က္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ကမာၻႏွင့္အ၀ွမ္းလူသန္းရာေပါင္းမ်ားစြာကစားလ်က္ရွိတဲ့DotA Game ကုိေခတ္ႏွင့္အညီအဆင့္ျမွင့္တင္ယုံမကBlizzard Entertainment ရဲ႕ မူပုိင္ခြင့္ျပႆနာမွကင္းလြတ္ျပီးDotA ကုိကုိယ္ပုိင္Platform တစ္ခုအေနနဲ႕သက္သက္မွတ္မွတ္ရွိေအာင္တည္ေထာင္ရန္အတြက္ေခတ္အဆက္ဆက္DotA Developer တစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့ IceFrog နဲ႕၂၀၀၉ခုႏွစ္မွာတရား၀င္ေဆြးေႏြးခဲ့ပါတယ္။ထုိ႕ေနာက္၂၀၀၉ခုႏွစ္၊ေအာက္တုိဘာလမွာေတာ့Valve Corporation ဟာ IceFrog ကုိ တရား၀င္ငွားရမ္းျပီးDota 2 Game ကိုထုတ္လႊင့္မယ္ျဖစ္ေၾကာင္းတရား၀င္ေၾကျငာခဲ့ပါတယ္။သန္းရာႏွင့္ခ်ီျပီးေတာ့ရွိတဲ့DotA ကစားသမားေတြရဲ႕ဆႏၵကိုဆန္႔က်င္လုိ႕မရတဲ့အတြက္DotA 2 ဟာDotA နဲ႕ရာႏႈန္းျပည့္နီးပါးတူညီေအာင္ေရးဆြဲခြင့္IceFrog ကိုေပးခဲ့ပါတယ္။Warcraft ရဲ႕မူပုိင္ခြင့္ျပႆနာနဲ႕ကင္းလြတ္ဖုိ႔အတြက္ေတာ့မေျပာေလာက္တဲ့အေျပာင္းအလဲေလးေတြေတာ့ရွိပါတယ္။ဥပမာTauren Chieftain ဆုိတဲ့နာမည္ဟာ Warcraft ထဲကRace တစ္မ်ဴိးျဖစ္တဲ့Tauren မ်ဴိးႏြယ္ရဲ႕ကုိယ္ပုိင္နာမည္ျဖစ္တဲ့အတြက္Elder Titan ဆုိ၍လည္းေကာင္း၊Orb Effect ဆုိတဲ့စာသားကုိUnique Attack Modifier ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ Lother Edge ဆုိတဲ့Item အမည္ကုိShadow Blade ဟူ၍လည္းေကာင္းေျပာင္းလဲေခၚဆုိတဲ့မျဖစ္စေလာက္ကြဲျပားမႈေလးေတြေတာ့ရွိေနမွာျဖစ္ပါတယ္။ဒါဟာတစ္ကမာၻလုံးအတိုင္းအတာအရလက္ခံႏိုင္တဲ့အေျပာင္းအလဲေလးေတြျဖစ္တာေၾကာင့္DotA ကစားသမားမ်ားဟာေခတ္နဲ႕အညီDotA 2 ကုိေျပာင္းလဲကစားဖုိ႔၀န္မေလးေတာ့ပါဘူး။Valve Corporation ကလည္း အျမတ္အစြန္းအေနနဲ႕ အျမင္အာရုံအတြက္အသားေပးထားျပီးIn-game အက်ဴိးသက္ေရာက္မႈမရွိတဲ့Item Set မ်ား၊Tournament Ticket မ်ား၊ Key မ်ားကုိ ေရာင္းခ်လ်က္ရွိတဲ့အတြက္ကစားသမားမ်ားအေနနဲ႕လက္ရွိမွာSkill ပုိင္းဆုိင္ရာအျပင္Visual ပုိင္းဆုိင္ရာအတြက္ပါအျပဳိင္အဆုိင္အျပင္းအထန္ယွဥ္ျပဳိင္လ်က္ရွိပါေတာ့တယ္။ဒါ့အျပင္DotA 2 ကစားျခင္းျဖင့္မိမိရဲ႕အိမ္ကကြန္ပ်ဴတာေရွ႕မွာထုိင္ေနယုံနဲ႕ကမာၻအႏွံ႔အျပားကDotA Gamer မ်ားနဲ႕ခ်ိတ္ဆက္ႏုိင္ျပီးအခ်ိန္နဲ႕တေျပးညီDotA အသစ္အသစ္ဖန္တီးမႈမ်ားစြာကိုမ်က္ေခ်မျပတ္စီးေမ်ာခံစားကစားႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
တကယ္ေတာ့DotA 2 ဟာDotA ရဲ႕ေအာင္ျမင္မႈအေပၚအေျခခံျပီးႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္အက်ဴိးရွိေအာင္အဆင့္ျမွင့္တင္လုိက္တဲ့DotA Game တစ္မ်ဴိးပဲျဖစ္ပါတယ္ခင္ဗ်ား။ဒါေၾကာင့္သင္ဟာDotA ကစားသမားတစ္ဦးျဖစ္ခဲ့မယ္ဆုိရင္DotA နဲ႕DotA 2 ကုိခြဲျခားမသတ္မွတ္ပါနဲ႕။DotA ဟာDotA ပါပဲ။သင္ကDotA ကိုတကယ္ခ်စ္ျမတ္ႏုိးတယ္ဆုိရင္DotA 2 ျဖစ္ျဖစ္DotA ျဖစ္ျဖစ္အသက္အရြယ္အပုိင္းအျခားမေရြးရူးသြပ္စြာေဆာ့ကစားေနၾကတဲ့DotA ဟာသာမန္ကာလွ်ံကာGame အမ်ဴိးအစားတစ္ခုမဟုတ္ေၾကာင္းကိုသူ႕ရဲ႕ျဖတ္သန္းလာတဲ့သမုိင္းေၾကာင္းကသက္ေသျပလွ်က္ရွိပါတယ္။
အျပည့္အစုံမဟုတ္ေပမယ့္DotA ကေနDota 2 ျဖစ္ေပၚလာတဲ့အဆင့္ဆင့္ကုိအက်ဥ္းခ်ဴပ္ေလးျဖစ္ျဖစ္သိလုိက္မယ္ဆုိရင္ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ခ်စ္တဲ့DotA အေပၚကုိပုိျပီးသစၥာရွိရာေရာက္သြားမယ္လုိ႔ယုံၾကည္ပါတယ္ဗ်ာ။ေနာက္ထပ္အက်ဴိးရွိမယ့္ပုိစ့္ေပါင္းမ်ားစြာကုိလည္းကြ်န္ေတာ္Page ထဲကညီအစ္ကုိမ်ားအတြက္အတက္ႏုိင္ဆုံးဆက္လက္ေရးသားသြားပါဦးမယ္။အခုခ်ိန္ထိကြ်န္ေတာ့္ကိုMail နဲ႕တစ္မ်ဴိး၊Phone နဲ႕တစ္ဖုံအားေပးခဲ့ၾကတဲ့ညီအစ္ကုိေတြအားလုံးကိုလည္းေက်းဇူးတင္လ်က္ပါခင္ဗ်ား။ကြ်န္ေတာ့္ကိုအားေပးစကားေတြေျပာေပးခဲ့ၾကတဲ့အတြက္ကြ်န္ေတာ္လည္းတက္နုိင္သေလာက္တစ္ေထာင့္တစ္ေနရာကေနအားလုံးကုိေက်းဇူးျပန္ဆပ္ႏုိင္ေအာင္ဆက္လက္ၾကဳိးစားသြားပါမယ္ခင္ဗ်ာ။
ျမန္မာDota Player မ်ားတုိးတက္ၾကပါေစ။(^^)
Burn With the Flame of YOUTH !!
yahooyeeha ©
No comments:
Post a Comment