Dota Hero ေတြကုိ
ခြဲျခားသတ္မွတ္ထားတဲ့ အဓိက Hero Role ေတြျဖစ္တဲ့ Support, Carry, Nuker,
Semi-Carry နဲ႕ Durable ဆုိျပီးအၾကမ္းဖ်ဥ္းခြဲျခားထားတဲ့ ၆ မ်ဴိးထဲကမွ Nuker
ဆုိတဲ့ Role အေၾကာင္းေျပာလုိက္ရင္ ပထမဆုံး ျမင္မိတာက Zeus The Lord of Heaven
ပဲျဖစ္ပါတယ္။ Dota 1 မွာ Lord of Olympus (Mountain King) ဆုိတဲ့ Title ကုိ
အသုံးျပဳခဲ့ေပမယ့္ Dota 2 မွာေတာ့
ဂရိဒ႑ာရီျဖစ္တဲ့ Olympus နာမည္ကေန အနည္းငယ္
ခြဲထြက္ျပီး The Lord of Heaven ဆုိတဲ့ နာမည္ကုိ အသုံးျပဳထားတဲ့ Zeus ဟာ အျခား
Intelligence Hero မ်ားလုိ႕ Disable, Slow နဲ႕ Healing ကဲ့သုိ႔ေသာ Ability
မ်ားမပါဝင္ဘဲ Damage Ability ၄ မ်ဴိးနဲ႕သာ ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့အတြက္ Nuker ေတြထဲမွာ
အထင္ရွားဆုံးျဖစ္ေနရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ Dota 2 မွာ Techies ပါဝင္လာတဲ့ ေနာက္မွာ
အၾကီးမားဆုံး ျပႆနာျဖစ္တဲ့ True Sight ကုိ ေနရာမေရြး ရရွိဖုိ႔အတြက္ အေကာင္းဆုံး
Hero ကေတာ့ Zeus ပဲျဖစ္ပါတယ္။ Dota 2 မွာ Techies မပါဝင္ခင္ v6.81a update ကတည္းက
အနည္းငယ္ေျပာင္းလဲသြားတဲ့ Zeus ရဲ႕ Lightning Bolt ဟာ အသစ္ပါဝင္လာမယ့္ Techies
အတြက္ အေကာင္းဆုံး Counter ျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္။ Professional Match ေတြမွာ
ေတြ႕ရခဲေပမယ့္ Zues ဟာ Dota ကစားသမားတုိင္းၾကဳိက္ႏွစ္သစ္တဲ့ Intelligence Nuke
Hero တစ္ေကာင္ျဖစ္ပါတယ္။
Semi-Carry
တစ္ေကာင္အေနနဲ႕ေဆာ့လုိ႔ရတဲ့ Zues ဟာ Ganker တစ္ေကာင္ဆုိလည္းမမွားပါဘူး။ Mid Lane
ေနသင့္တဲ့ Hero စာရင္းထဲမွာပါဝင္ျပီး Cooldown ေရာ Manacost ပါနည္းတဲ့ Arc
Lightning ၊ Nuke Ability ေတြထဲကမွ Damage အမ်ားဆုံးတစ္ခုျဖစ္တဲ့ Lightning Bolt ၊
Ability တစ္ခု သုံးလုိက္တုိင္း ဘာကုန္က်စားရိတ္မွ မေပးရဘဲ ၾကီးမားတဲ့ AoE
ထဲမွာရွိသမွ် Enemy Unit ေတြကုိ Damage သတ္ေရာက္ေပးႏုိင္တဲ့ Static Field နဲ႕
ေျမပုံထဲရွိသမွ် Visible Hero အားလုံးကုိ တုိက္ခုိက္ႏိုင္တ့ဲ Global Range
Ultimate Thundergod's Wrath တုိ႔နဲ႕ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ Zues ဟာ Dota ကစားသမားတုိင္း
ရင္းနီးျပီးသား Senior Hero တစ္ေကာင္ျဖစ္ပါတယ္။
Abilities
350 Attack Range ပဲရွိတဲ့
Zeus ဟာ ပြဲအေစာပုိင္းမွာ Creep စားရတာ အနည္းငယ္ခက္ခဲေပမယ့္ Item
အသင့္အတင့္ရျပီးတဲ့အခါမွာ Creep စားဖုိ႔ လြယ္ကူေစမယ့္ Cooldown 1.75 seconds
သာၾကာတဲ့ Arc Lightning ကုိ ပုိင္ဆုိင္ထားပါတယ္။ Manacost 65/70/75/80 သာ
ကုန္က်မွာျဖစ္ျပီး 85/100/115/145 Damage တုိးျပီးသတ္ေရာက္မွာျဖစ္လုိ႕
ေနာက္ဆုံးအဆင့္မွာေတာ့ Damage ပမာဏ သိသိသာသာ တုိးသြားတာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ Chain
ထိသြားတဲ့ Unit ရဲ႕ ပတ္လည္ 500 AoE အတြင္းမွာရွိတဲ့ ေနာက္ထပ္ အနီးဆုံး Unit
တစ္ခုစီကုိ Bounce ခုန္သြားမွာျဖစ္ျပီး ထိျပီးသား Unit ကုိ
ျပန္လည္ထိမွာမဟုတ္ပါဘူး။ အဲ့ဒီလုိ Bounce ခုန္သြားမယ့္ Unit အေရအတြက္ကေတာ့
5/7/9/15 units အထိတုိးသြားမွာျဖစ္ျပီး 850 Cast Range ရွိပါတယ္။ Bounce ခုန္မယ့္
Unit အေရအတြက္မ်ားလာျခင္းက Arc Lightning ရဲ႕ အဓိက အားသာခ်က္ျဖစ္တာေၾကာင့္ Creep အေရအတြက္
နည္းတဲ့ ပြဲအေစာပုိင္းမွာ Arc Lightning ကုိ မ်ားမ်ား ယူထားလည္း
အက်ဴိးသိပ္မရွိပါဘူး။ Cooldown မေျပာင္းလဲတဲ့အျပင္ Manacost တုိးလာမွာျဖစ္လုိ႔
ကစားပြဲအေစာပုိင္းမွာ 85 damage ဆုိတဲ့ ပမာဏဟာ သင့္လမ္းက Creep ကုိေကာင္းေကာင္း
စားႏုိင္ေအာင္အေထာက္အကူျပဳမွာျဖစ္လုိ႔ Arc Lightning ဟာ ေနာက္ဆုံးမွ တင္သင့္တဲ့
Ability တစ္ခုအေနနဲ႕ အၾကံျပဳခ်င္ပါတယ္။
v6.81 changelog မွာ Zeus
ရဲ႕ Lightning Bolt ဟာ ေျမၾကီးေပၚေထာက္သုံးလုိ႔ရတဲ့ Ability တစ္ခုအျဖစ္
ေျပာင္းလဲသြားပါတယ္။ အက်ဴိးေက်းဇူးကေတာ့ တစ္ဖက္အသင္းရဲ႕ Observer Ward, Sentry
Ward အစရွိတဲ့ Invisible Unit ေတြကုိ ဆႏၵရွိတဲ့ေနရာမွာ ရွာေဖြႏုိင္သြားတဲ့
အားသာခ်က္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္တစ္ဖက္အသင္းရဲ႕ Observer Ward ကုိဖ်က္စီးဖုိ႕ 200
Gold အကုန္ခံစရာမလုိေတာ့တဲ့အျပင္ Sand King, Riki, Templar Assassin စတဲ့
Invisible Hero ေတြကုိ ဖမ္းရလြယ္ကူသြားပါတယ္။ ပုံေသ Cooldown 6 seconds နဲ႕ Cast
Range 700 ရွိတဲ့ Lightning Bolt ဟာ 100/175/275/350 Damage နဲ႕ 75/95/115/135
Mana ဆုိျပီးတုိးလာမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေျမၾကီးေပၚ (သုိ႔မဟုတ္) Enemy Unit တစ္ခုခုေပၚကို
သုံးလုိက္တဲ့အခါတုိင္း အဆုိပါတည္ေနရာရဲ႕ ပတ္လည္ 750 AoE ဟာ Flying Vision အျပင္
True Sight Vision ကုိပါရရွိမွာျဖစ္ပါတယ္။ Flying Vision ကေတာ့
သစ္ပင္ၾကား၊ကုန္းေပၚ၊ကုန္းေအာက္ ဘယ္လုိအေျခအေနမ်ဴိးပဲျဖစ္ျဖစ္ Black Space
ကင္းကင္းရွင္းရွင္းနဲ႕ ျမင္ရမယ့္ ျမင္ကြင္းကုိ ဆုိလုိတာျဖစ္ပါတယ္။ အဆုိပါ
ျမင္ကြင္းရဲ႕ၾကာခ်ိန္ကေတာ့ 45 seconds အထိရွိမွာျဖစ္ျပီး ေနာက္ထပ္ထူးျခားခ်က္ကေတာ့
အသုံးျပဳခံရတဲ့ Unit ရဲ႕ Channeling Spell ေတြကုိပါ ပ်က္ေစမွာျဖစ္လုိ႕ Town
Portal, Death Ward, Blackhole အစရွိတဲ့ Ability ေတြကုိ Lightning Bolt
အသုံးျပဳျပီး အလြယ္တကူဖ်က္လုိ႔ရပါတယ္။ အထူးျခားဆုံးအခ်က္ကေတာ့ Lightning Bolt ကုိ
ေျမၾကီးေပၚအသုံးျပဳလုိက္ျပီး အဆုိပါေနရာရဲ႕ 325 AoE အတြင္းမွာရွိတဲ့ အနီးဆုံး
Enemy Hero တစ္ေကာင္ကုိ တည့္တည့္ခ်ိန္မသုံးေပမယ့္ Damage သက္ေရာက္မယ့္
အခ်က္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တစ္ဖက္အသင္းရဲ႕ Invisible Hero တစ္ေကာင္ကုိ
မျမင္ရေပမယ့္ သင့္ရဲ႕ ခန္႔မွန္းခ်က္ေပၚမူတည္ျပီး တုိက္ခုိက္လုိ႔ရတဲ့ အားသားခ်က္ကုိ
v6.81 ကေနစျပီး ရရွိမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တစ္ဖက္ရန္သူကုိ ခ်ိန္သုံးေပမယ့္
ေျမၾကီးေပၚမွားေထာက္မိမွာကုိ ပူစရာမလုိတဲ့အျပင္ Mana ကုန္က်စားရိတ္တုိးလာေပမယ့္
တစ္ခ်က္ဆုိ ဆုိသေလာက္ Damage သက္ေရာက္မယ့့္ Lightning Bolt ဟာ Nuker
တစ္ေကာင္ျဖစ္တဲ့ Zeus အေနနဲ႕ အရင္ဆုံးတင္သင့္တဲ့ Ability တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။
Passive Ability
တစ္ခုျဖစ္တဲ့ Static Field ဟာ Zues ရဲ႕ အျခား Ability ၃ခုကုိ Damage ပမာဏ
ပုိမုိတုိးပြားေစမယ့္ Mana မကုန္က်တဲ့ Ability တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ Zeus အေနနဲ႕
Ability တစ္ခုကုိ အသုံးျပဳလုိက္တုိင္း သူ႕ရဲ႕ 1000 AoE အတြင္းမွာရွိသမွ် Hero,
Neutral, Lane Creep ေတြအားလုံးဟာ လက္ရွိက်န္ရွိေနတဲ့ Hp ရဲ႕ 5%/7%/9%/11% ေသာ
ပမာဏဟာ Damage အေနနဲ႕ အလုိအေလွ်ာက္ သက္ေရာက္ေစမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာအေနနဲ႕
ေနာက္ဆုံးအဆင့္မွာ သင့္ Enemy ရဲ႕ လက္ရွိ Hp ဟာ 1000 အတိရွိေနခဲ့ျပီး အဆုိပါ Hero
ကုိ Ability တစ္ခုခု အသုံးျပဳခဲ့မယ္ဆုိရင္ သူ႕လက္ရွိ Hp ရဲ႕ ၁၁ ရာခုိင္းႏႈန္း
(1000 * 0.11= 110 Damage) ဟာ သင့္ရဲ႕ Ability မသက္ေရာက္ခင္
အရင္ဦးဆုံးသတ္ေရာက္ပါမယ္။ ဒါေၾကာင့္ သင့္ရဲ႕ lvl အဆုံးယူထားတဲ့ Lightning Bolt
နဲ႕တြဲသုံးခဲ့မယ္ဆုိရင္ 350+110=460 Damage ဆုိတဲ့
ပမာဏနဲ႕တုိက္ခုိက္ႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ အဆုိပါ Damage တြက္ခ်က္မႈဟာ သင္ Ability
တစ္ခုခု အသုံးျပဳလုိက္တုိင္း Enemy Unit ေတြရဲ႕ လက္ရွိ Hp ပမာဏကုိ တြက္ခ်က္ျပီး
တုိက္ခုိက္ေပးေနမွာျဖစ္လုိ႔ ဒုတိယ ဦးစားေပး တင္သင့္တဲ့ Ability တစ္ခုအျဖစ္ အၾကံျပဳခ်င္ပါတယ္။
အေၾကာင္းျပခ်က္ကေတာ့ အေစာပုိင္း Mana ပမာဏ မမ်ားေသးတဲ့အေျခအေနမွာ Team Fight
တစ္ခုမွာ Lightning Bolt ၂ခါ နဲ႕ Thundergod's Wrath ကုိ အသုံးျပဳႏုိင္ဖုိ႔ေတာင္
ခက္ခဲပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ Mana ဆက္တုိက္ကုန္ေစမယ့္ Arc Lightning ကုိ အသုံးျပဳမယ့္
အစား Passive Damage ကုိေပးမယ့္ Static Field ဟာ item အလုံအေလာက္မရေသးတဲ့ Zues ကုိ
Nuker တစ္ေကာင္အျဖစ္ ပုိမုိ ရုပ္လုံးေပၚေစမွာျဖစ္ပါတယ္။
ေျမပုံရဲ႕ မည္သည့္ေနရာကုိ
ေရာက္ေနပါေစ၊ Enemy Hero တစ္ေကာင္မက်န္ကုိ တုိက္ခုိက္ႏုိင္မယ့္ Global Ability
Thundergod's Wrath ဟာ အသုံးျပဳရလြယ္ကူသလုိ အက်ဴိးေက်းဇူးလည္း ၾကီးမားတဲ့ Ultimate
ျဖစ္ပါတယ္။ အားနည္းခ်က္တစ္ခုကေတာ့ Enemy Hero ဟာ Invisible ျဖစ္ေနခဲ့မယ္ဆုိရင္
Damage မသက္ေရာက္ေစေပမယ့္ True Sight 3 seconds ကုိေတာ့ ေပးမွာျဖစ္ပါတယ္။
အားသာခ်က္တစ္ခုကေတာ့ Invisible ျဖစ္ေနတဲ့ Enemy Hero ရဲ႕ 900 AoE အတြင္းမွာ အျခား
Enemy Hero တစ္ေကာင္ရွိေနခဲ့မယ္ဆုိရင္ေတာ့ အဆုိပါ Invisible Hero ကုိ Damage
သတ္ေရာက္ေစမွာျဖစ္ပါတယ္။ အေၾကာင္းက ကုိယ္မေပ်ာက္ေနလုိ႕ Damage သတ္ေရာက္သြားတဲ့
Hero ရဲ႕ 900 AoE အတြင္းမွာ True Sight Vision ကုိ ရရွိသြားမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ အဆုိပါ
AoE အတြင္းမွာ ရွိတဲ့ Invisible Hero ကုိလည္း Thundergod's Wrath က ရွာေတြ႕သြားတဲ့
သေဘာျဖစ္ပါတယ္။ 225/350/475 Damage သက္ေရာက္မွာျဖစ္ေပမယ့္ Aghanim's Scepter
ဆက္ခဲ့မယ္ဆုိရင္ေတာ့ 440/540/640 Damage ဆုိျပီး တုိးသြားေစမယ့္ Ultimate ဟာ ပုံေသ
Cooldown 90 Seconds ရွိပါတယ္။
Items
Intelligence Hero
တစ္ေကာင္ျဖစ္လုိ႔ Mana Regen နဲ႕ ပမာဏကုိ တုိးေစမယ့္ မည့္သည့္ Item မဆုိ Zeus နဲ႕
လုိက္ဖက္ပါတယ္။ အမ်ားစုေသာ ကစားသမားမ်ားက ႏူးလြယ္နပ္လြယ္ျဖစ္တဲ့ Arcane Boots ကုိ
ေရြးခ်ယ္ေလ့ရွိျပီး Bottle ကုိ ပိုင္ပုိင္ႏုိင္ႏုိင္ အသုံးျပဳတဲ့ ကစားသမားေတြကေတာ့
Phase Boots တစ္ရံဆက္ထားျပီး Roaming လုပ္တဲ့ ကစားကြက္ကုိလည္း ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။
ကုန္က်စားရိတ္ သက္သက္သာသာနဲ႕ Zeus ကုိ Mana Regen ေကာင္းေကာင္းေထာက္ပ့ံေပးမယ့္
Eul's Scepter of Divinity, Nuker တစ္ေကာင္ျဖစ္တဲ့ Zeus ရဲ႕ Magical Damage ေတြကုိ
30% ခန္႔ပုိသက္ေရာက္ေစမယ့္ Veil of Discord နဲ႕ မိမိကုိယ္တုိင္ Hero လုိက္သတ္တဲ့
ပုံစံနဲ႕ကစားတဲ့သူအတြက္ Nuke Item ျဖစ္တဲ့ Dagon အစရွိတဲ့ Item မ်ားကုိ မိမိရဲ႕
ကစားကြက္နဲ႕အညီ ေရြးခ်ယ္ႏုိင္သလုိ ေပ်ာ့ဖက္ဖက္ hero တစ္ေကာင္ျဖစ္တဲ့ Zeus ကုိ Hp
ေရာ Mana ပါ ေထာက္ပံ့ေပးမယ့္ Aghanim's Scepter ကေတာ့ အဓိက ေရြးခ်ယ္ေပးသင့္တဲ့
Core Item တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ေျမပုံလုံးမွာရွိတဲ့ Enemy Hero အားလုံးကုိ ၂
စကၠန္႔အတြင္း 1280 Damage သက္ေရာက္ေစဖုိ႔အတြက္ Refresher Orb ဟာ
မျဖစ္မေနထည့္သင့္တဲ့ ေစ်းၾကီး Item တစ္ခုျဖစ္ျပီး Escape အတြက္အျပင္ 5 vs 5 Team
Fight တစ္ခုကုိေကာင္းေကာင္း အသားစီးရယူဖုိ႔အတြက္ပါ အက်ဴိးရွိေစမယ့္ Dagger ကုိလည္း
အေျခအေနအရ ေရြးခ်ယ္သင့္ပါတယ္။ 5 vs 5 Team Fight တစ္ခုကုိ အစျပဳဖုိ႔အတြက္ Enemy
Team နဲ႕ နီးရာကုိ Dagger အသုံးျပဳျပီး Thundergod's Wrath ကုိ Refresher Orb နဲ႕
တြဲသုံးေပးျခင္းျဖင့္ 1280 Damage ထက္မကတဲ့ AoE Nuke တစ္ခုျဖစ္လာေအာင္ မ်ားျပားတဲ့
Damage ပမာဏေတြနဲ႕ ေထာက္ပံ့ေပးဦးမယ့္ သင့္ရဲ႕ Static Field ေၾကာင့္Team Fight
တစ္ခုကုိ အစမျပဳခင္ကတည္းက တစ္ဖက္အသင္းကုိ ကေသာင္းကနင္းျဖစ္သြားေအာင္
ေသြးေလွ်ာ့ႏုိင္တဲ့ Combo တစ္ခုကုိ ျဖစ္ေပၚေစဦးမွာပါ။ Bloodstone, Guinsoo's
Scythe of Vyse နဲ႕ Shiva Guard တုိ႕ကေတာ့ သင့္ရဲ႕ Mana Regen နဲ႕ ပမာဏကုိ
အေထာက္အပံ့ေပးမွာျဖစ္လုိ႕ အေျခအေနေပၚမူတည္ျပီး ေရြးခ်ယ္ႏုိင္ပါတယ္။
Zeus ကုိ Global Team Fight
အတြဲျဖစ္တဲ့ Spectre, Nature Prophet, Zeus, Clockwerk, Ancient အစရွိတဲ့
လူသုံးမ်ားေသာ ကစားကြက္နဲ႕ ပြဲထုတ္တာကုိ ေတြ႕ရေလ့ရွိျပီး Thundergod's Wrath >
Wrath of Nature > Haunt > Ice Blast ဆုိတဲ့ Ultimate Combo နဲ႕
အသုံးျပဳရာမွာ ေခတ္စားခဲ့ေပမယ့္ Lvl နဲ႕ Item အထုိက္အေလွ်ာက္လုိအပ္တာေၾကာင့္ Early
Push ပုံစံနဲ႕ ကစားလာတဲ့ အခုေနာက္ပုိင္း ကစားပြဲေတြမွာေတာ့ ေတြ႕ရခဲတဲ့ Combo Flow
တစ္ခုျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ Thundergod's Wrath ရဲ႕ Invisible Unit ကုိ
မတုိက္ခုိက္နုိင္တဲ့ အဓိက အားနည္းခ်က္ကုိ ပယ္ဖ်က္ဖုိ႔အတြက္ ရန္သူရဲ႕ Hp 25%
ေအာက္ေရာက္သြားတာနဲ႕ True Sight Vision ကုိရရွိေအာင္ကူညီေပးတဲ့ Thirst Ability ကုိ
ပုိင္ဆုိင္ထားတဲ့ Bloodseeker နဲ႕ တြဲဖက္ကစားခ်င္းျဖင့္ အျပန္အလွန္အက်ဴိးရွိတဲ့
Combo ကုိ ရရွိေစမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒီ Suggestion ဟာ
ျပီးျပည့္စုံတဲ့ Suggestion မဟုတ္လုိ႕
သင္ၾကဳိက္ႏွစ္သက္တဲ့ကုိယ္ပုိင္ကစားကြက္သာလွ်င္
သင့္အတြက္အေကာင္းဆုံးျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
Burn
With the Flame of YOUTH
yahooyeeha ©
yahooyeeha ©
No comments:
Post a Comment