Gamer ပရိတ္သတ္ေတြအတြက္ Dota နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အႀကံျပဳခ်က္ေလးေတြကို Yahooyeeha Dota Suggestion ကေနကူးယူေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္ခဗ်ာ
ပထမဆံုးတင္ျပေပးမယ့္အေၾကာင္းအရာကေတာ့ Dota ကစားပြဲတုိင္း မရွိမျဖစ္လိုအပ္တဲ့ Gold အေၾကာင္းပဲျဖစ္ပါတယ္
Gold ဟာ အေျခခံအားျဖင့္ Item ေတြဝယ္ယူဖုိ႔နဲ႕ သင့္ရဲ႕ Hero ကုိ Buyback လုပ္ဖုိ႔အတြက္ အသုံးျပဳေပးရမယ့္ ေငြေၾကးသတ္မွတ္ခ်က္တစ္ခုျဖစ္ျပီး အေျခခံအားျဖင့္ Creep, Hero နဲ႕ အေဆာက္အဦးေတြကုိ တုိက္ခုိက္ဖ်က္ဆီးတဲ့အခါတုိင္း လက္ခံရရွိမွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီလုိ လက္ခံရရွိလာတဲ့ ပိုက္ဆံဟာ Reliable Gold နဲ႕ Unreliable Gold ဆုိျပီး အမ်ဴိးအစား (၂) မ်ဴိးထပ္မံ ခြဲျခားထားပါတယ္။ Dota 1 မွာေတာ့ ဂိမ္းမ်က္ႏွာျပင္ရဲ႕ ညာဘက္အေပၚအစြန္မွာ အဝါေရာင္နဲ႕ ေရးထားတဲ့ ဂဏန္းေတြက သင့္ရဲ႕ Reliable Gold ကို ေဖာ္ျပထားတာျဖစ္ျပီး Dota 2 အေနနဲ႕ ေတာ့ သင့္ရဲ႕ လက္ရွိ ပုိက္ဆံေပၚ Cursor တင္ေပးရင္ Reliable Gold နဲ႕ Unreliable Gold ဆုိျပီး ေဖာ္ျပေပးပါတယ္။ သင့္ရဲ႕ လက္ထဲက ပုိက္ဆံဟာ၊ ကုန္သြားမလား၊ က်န္ခဲ့မလား၊ ဘယ္ေလာက္ စိတ္ခ်ရသလဲဆုိတာေပၚ မူတည္ျပီး ကစားပြဲရဲ႕ ရလဒ္ေတြကုိ ေျပာင္းလဲသြားေစႏုိင္တဲ့အတြက္ အဆုိပါ ေငြေၾကး အမ်ဴိးအစား (၂) မ်ဴိးဟာလည္း အေရးၾကီးတဲ့ အခန္းက႑ တစ္ခုအေနနဲ႕ မွတ္ယူထားသင့္ပါတယ္။
Reliable Gold (စိတ္ခ်ရတ့ဲ ပုိက္ဆံ)
ကစားသမားတစ္ေယာက္ဟာ ကစားပြဲတစ္ပြဲမွာ undead အေနနဲ႕ ပြဲျပီးဖုိ႔ဆုိတာ လြယ္ကူတဲ့ ကိစၥတစ္ခု မဟုတ္ပါဘူး။ Hero တုိင္း ေသဖုိ႔အေၾကာင္းကိစၥေတြကုိ ေရွာင္လြဲလုိ႕ မရတဲ့အတြက္ တကယ္လုိ႔ ေသခဲ့မယ္ဆုိရင္ သင့္ရဲ႕ ပုိက္ဆံေတြဟာလည္း ဆုံးရႈံးပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ စိတ္ခ်ရတဲ့ ပုိက္ဆံ ဆုိတဲ့ စကားအတုိင္း သင့္ရဲ႕ Reliable Gold ပမာဏဟာ သင့္ရဲ႕ လက္ထဲမွာ ပုိက္ဆံဘယ္ေလာက္ စိတ္ခ်လက္ခ် က်န္ခဲ့မလဲဆုိတာကုိ ေဖာ္ျပထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
Hero Kill, Hero Kill Assist, Tower, Roshan နဲ႕ Courier တုိ႔ကုိ သတ္ျဖတ္ျပီး ရရွိလာတဲ့ ပုိက္ဆံေတြဟာ Reliable Gold အမ်ဴိးအစားမ်ားျဖစ္ျပီး Track (Bounty Hunter) ကေန ရတဲ့ Bonus Gold နဲ႕ Transmute (Hand of Midas) ကေန ရရွိတဲ့ ပုိက္ဆံေတြဟာလည္း Reliable Gold အမ်ဴိးအစားမ်ားျဖစ္ပါတယ္။ “Reliable Gold” ဆုိတဲ့ အတုိင္း အဆုိပါ နည္းလမ္းနဲ႕ ရရွိလာတဲ့ ပုိက္ဆံေတြဟာ သင့္ Hero ေသသြားရင္ လုံးဝ ေလ်ာ့သြားမွာမဟုတ္တဲ့ ပုိက္ဆံေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သင့္ရဲ႕ Hero ေသတဲ့အခါတုိင္း ေလ်ာ့သြားမယ့္ ပုိက္ဆံေတြဟာ “Unreliable Gold” မ်ားပဲျဖစ္ပါတယ္။
Unreliable Gold (စိတ္မခ်ရတဲ့ ပုိက္ဆံ)
အေပၚမွာ ေဖာျ္ပခဲ့တဲ့ ပုိက္ဆံေတြ မဟုတ္ဘဲ creep kill, neutral creep kill နဲ႕ အခ်ိန္တုိင္းဝင္ေနတဲ့ ပုံမွန္ဝင္ေငြ တုိ႔အျပင္ Devour (Doom) နဲ႕ Greevil’s Greed (Alchemist) တုိ႔ကေန ရရွိလာတဲ့ ပုိက္ဆံေတြ အားလုံးဟာ Unreliable Gold မ်ားပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာအေနနဲ႕ေျပာရရင္ Unreliable Gold မ်ားဟာ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ အသုံးျပဳေနတဲ့ ေဟာင္းႏြမ္းေနတဲ့ ပုိက္ဆံမ်ားနဲ႕သေဘာတရားျခင္းဆင္တူပါတယ္။ ၁ဝဝဝ တန္ အသစ္တစ္ရြက္နဲ႕ အေဟာင္းတစ္ရြက္လက္ထဲမွာ ရွိျပီး အသုံးျပဳစရာေပၚလာရင္ အေဟာင္းကုိ အရင္ အသုံးျပဳလုိက္တဲ့ သေဘာလုိမ်ဴိး ပါပဲ။ Unreliable Gold မ်ားဟာ သင့္ရဲ႕ Hero ေသတဲ့အခါမွာ ကုန္သြားႏုိင္မယ့္ ပုိက္ဆံမ်ားျဖစ္တဲ့အျပင္ သင္ Buyback သုိ႔မဟုတ္ Item တစ္ခုခု ဝယ္လုိက္တဲ့အခါတုိင္း ဦးစားေပး အသုံးျပဳလုိက္မယ့္ ပုိက္ဆံမ်ားပဲျဖစ္ပါတယ္။
Gold Gain (ေငြရပုံ)
ေငြရပုံရနည္းမ်ားထဲမွာ Reliable Gold အေနနဲ႕ ရရွိတဲ့ Hero Kill နဲ႕ Hero Kill Assist မ်ားဟာ Random အေနနဲ႕ရရွိတာမ်ဴိးမဟုတ္ပဲ အတိအက်တြက္ခ်က္ျပီး ရရွိမွာျဖစ္ပါတယ္။ သင္သတ္လုိက္တဲ့ Hero ရဲ႕ လက္ရွိ Streak ေပၚ မူတည္ျပီး သင္ရရွိမယ့္ ေငြေၾကးပမာဏဟာလည္း တုိးသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ Kill Streak ဆုိတာက Killing Spree, Dominating, Mega Kill အစရွိတဲ့ Hero မေသပဲ သတ္ထားေလေလ တုိးတုိးလာေလျဖစ္တဲ့ အဆင့္သတ္မွတ္ခ်က္ကုိ ေျပာတာျဖစ္ပါတယ္။ Hero Kill ကေန ရရွိမယ့္ Reliable Gold ဘယ္ေလာက္ရရွိမလဲဆုိတာကုိ တြက္ခ်က္မယ့္ ပုံေသနည္းကေတာ့ ( 200 + streak တန္ဖုိး + hero lvl x 9 ) ဆုိျပီး တြက္ခ်က္ေပးရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီပုံေသနည္းမွာ ထည့္တြက္ဖုိ႔ streak တန္ဖုိးေတြရဲ႕ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြကေတာ့ Killing Spree ကေန Beyond Godlike! အထိ 125(Killing Spree)/ 250(Dominating)/ 375(Mega Kill)/ 500(Unstoppable!)/ 625(Wicked Sick)/ 750(Monster Kill!!!)/ 875(Godlike!)/ 1000 (Beyond Godlike!)ဆုိျပီး ထည့္သြင္းတြက္ခ်က္ ရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဥပမာ lvl 15 ျဖစ္ေနတဲ့ Unstoppable! Hero တစ္ေကာင္ကုိ သင္သတ္လုိက္ျပီ ဆုိပါစုိ႕။ အဲ့ဒီ့ Hero ကုိ သတ္ျပီးရရွိလာမယ့္ ေငြေၾကးကေတာ့ (200+500+(15 x 9)) = 835 Reliable Gold ကုိ ရရွိမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ပဲ တစ္ဖက္အသင္းရဲ႕ Beyond Godlike! Hero တစ္ေကာင္ကုိ သတ္လုိက္ႏုိင္တဲ့အခါမ်ဴိးမွာ 1200 Gold ေလာက္ ရရွိတာကုိ ျမင္ရတဲ့အခ်က္ဟာ ဒီလုိ ပုံေသနည္းနဲ႕အတိအက်တြက္ခ်က္ထားလုိ႕ပဲျဖစ္ပါတယ္။
အဲ့ဒီ့လုိ Hero Kill Reliable Gold ကုိ ရရွိေအာင္ ေဘးကေန ဝုိင္းကူေပးတဲ့ Hero ေတြဟာလည္း Assist အေနနဲ႕ Reliable Gold ကုိ ရရွိဦးမွာျဖစ္ပါတယ္။ သူ႕ရဲ႕ တြက္ခ်က္ပုံကေတာ့ သတ္ခံရတဲ့ Hero ရဲ႕ Streak နဲ႕တြက္ခ်က္တာမ်ဴိးမဟုတ္ပဲ အဆုိပါ Hero ရဲ႕ Lvl နဲ႕ တြက္ခ်က္တဲ့ပုံစံျဖစ္ပါတယ္။ အသတ္ခံရတဲ့ Hero ရဲ႕ 1300 AoE အတြင္းမွာ ရွိတဲ့ မိမိအသင္းသားမ်ားအေနနဲ႕ Assist Gold ကုိ ရရွိမွာျဖစ္ျပီး ရွိေနတဲ့ Hero အေရအတြက္မ်ားလာေလေလ ရမယ့္ ပုိက္ဆံ ခြဲယူရတာျဖစ္လုိ႕ နည္းသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ Assist Hero ၁ ေကာင္ပဲရွိမယ္ဆုိရင္ 125+(12 x lvl) , Hero ၂ ေကာင္အတြက္ 40+(10 x lvl) , Hero ၃ ေကာင္အတြက္ 10+(6 x lvl) နဲ႕ Hero ၄ ေကာင္ နဲ႕ ၅ ေကာင္အတြက္ေတာ့ (6 x lvl) ဆုိတဲ့ပုံစံေတြနဲ႕ တြက္ခ်က္ျပီး ရရွိသြားမွာပါ။
Tower ကေနရရွိတဲ့ Reliable Gold ဟာလည္း Tower အဆင့္ေလးဆင့္ ရွိတ့ဲအတုိင္း အသင္းသား အားလုံးကုိ 264/ 312/ 358/ 405 Gold ဆီ အတိအက်ရရွိမွာျဖစ္ျပီး ခ်ိန္စားတဲ့ Hero ကေတာ့ အပုိေဆာင္းအေနနဲ႕ 150~250 Gold ကုိ ရရွိမွာျဖစ္ပါတယ္။ Mega Rax အတြက္ 353~370 Gold, အေသးစားအေဆာက္အဦးေတြအတြက္ 102~120 Gold နဲ႕ Tower Deny အတြက္ 100/ 120/ 140/ 160 Gold ဆုိျပီးရရွိသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။
သင့္ရဲ႕အသင္းက Roshan တစ္ခါ kill လုိက္တုိင္း အသင္းသားအားလုံး 200 Reliable Gold ဆီ ညီတူညီမွ် ရရွိမွာျဖစ္ျပီး ခ်ိန္စားတဲ့ Hero ကေတာ့ အပုိေဆာင္း 150~400 Reliable Gold ကုိ ရရွိပါမယ္။
အေပၚမွာ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ ပုိက္ဆံမ်ားကေတာ့ Reliable Gold မ်ားျဖစ္ျပီး အခ်ိန္နဲ႕အမွ် သင့္ရဲ႕ အသင္းကေန ေထာက္ပံ့ထားတဲ့ ပုိက္ဆံကေတာ့ Unreliable Gold ျဖစ္ပါတယ္။ အဆုိပါ ပုိက္ဆံကေတာ့ 0.6 second တုိင္းမွာ 1 gold အေနနဲ႕ ရရွိတာျဖစ္တဲ့အတြက္ 1 second မွာ 1.667 gold, 60 seconds မွာ 100 Gold ရရွိတာျဖစ္လုိ႕ 10 minutes တုိင္းမွာ 1000 Gold ဆုိျပီး အလကား ရရွိေနမယ့္ ဝင္ေငြကေတာ့ Unreliable Gold အမ်ဴိးအစားပဲျဖစ္ပါတယ္။
Gold Loss (ေငြ ဆုံးရႈံးပုံ)
Item ဝယ္တဲ့အခါ၊ သင့္ရဲ႕ Hero ေသတဲ့အခါ နဲ႕ Buyback လုပ္တဲ့ အခါ အသုံးျပဳရင္း သင့္ရဲ႕ ပိုက္ဆံေတြ ကုန္သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ Item ဝယ္လုိ႕ ပုိက္ဆံကုန္တာဟာ မထူးဆန္းေပမယ့္ သင့္ရဲ႕ hero ေသတဲ့အခါမွာ ကုန္တဲ့ပုိက္ဆံဟာလည္း ပုံေသနည္းနဲ႕ အတိအက် တြက္ခ်က္ျပီး ကုန္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ( 30 x hero lvl ) ဆုိတဲ့ ပုံေသနည္း အရ ဥပမာ အေနနဲ႕ သင့္ရဲ႕ Hero က lvl 9 မွာ ေသခဲ့မယ္ဆုိရင္ (30 x 9) = 270 gold ကုန္သြားမွာျဖစ္သလုိ အမ်ားဆုံးအေနနဲ႕ lvl 25 နဲ႕သာ ေသခဲ့မယ္ဆုိရင္ (30 x 25) = 750 Gold အထိ ကုန္သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။
Buyback ကုန္က်စားရိတ္ဟာလည္း ပုံေသနည္းအေနနဲ႕ 100 + [( lvl x lvl ) x 1.5] + (Time x 15) ဆုိျပီး သတ္မွတ္ထားပါတယ္။ ဥပမာ အေနနဲ႕ သင့္ရဲ႕ Hero က lvl 21 ရွိျပီး ပြဲကစားခ်ိန္ 45 minutes မွာ Buyback လုပ္မယ္ဆုိပါစုိ႕။ အဆုိပါ ကိန္းဂဏန္းမ်ားကုိ ပုံေသနည္းမွာ ထည့္တြက္ၾကည့္ရင္ 100 + [(21 x 21) x 1.5] + (45 x 15) = 100 + 661.5 + 675 = 1436.5 Gold ကုန္က်မယ္ဆုိတာကုိ သိနုိင္ပါတယ္။
Shop ကေန ဝယ္ယူလုိ႔မရတဲ့ Cheese ဟာ ျပန္ေရာင္းခ်မယ္ဆုိရင္ေတာ့ 500 Unreliable Gold ကုိ ရရွိမွာျဖစ္ပါတယ္။
Reliable Gold & Unreliable Gold
Reliable Gold နဲ႕ Unreliable Gold တုိ႔ဟာ သင့္ရဲ႕ Hero ေသတဲ့အခါနဲ႕ Buyback လုပ္တဲ့အခါေတြမွာအဓိက အက်ဴိးသတ္ေရာက္မႈေတြ ရွိေစမွာျဖစ္ပါတယ္။
Gold Loss အခ်က္ ၃ ခ်က္ထဲကမွ ပထဆုံးအခ်က္ျဖစ္တဲ့ Item စားရိတ္မ်ားဟာ Unreliable Gold ကေန ဦးစားေပး သုံးစြဲလုိက္တာျဖစ္ျပီး Unreliable Gold မရွိေတာ့မွ Reliable Gold ကေန ဆက္သုံးမွာျဖစ္ပါတယ္။
သင့္ရဲ႕ Hero ေသခဲ့မယ္ဆုိရင္ အေပၚမွာ တြက္ခ်က္ထားတဲ့အတုိင္း Gold Loss မွာျဖစ္ေပမယ့္ အဆုိပါ Gold Loss ဟာ သင့္ရဲ႕ Reliable Gold ကုိ လုံးဝ (လုံးဝ) ထိခိုက္ေစမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဥပမာအေနနဲ႕ သင့္မွာ စုစုေပါင္း 1000 Gold ရွိျပီး 800 Reliable Gold နဲ႕ 200 Unreliable Gold ရွိကာ သင့္ရဲ႕ Hero က lvl 18 နဲ႕ ေသသြားတယ္ဆုိပါစုိ႕။ Gold Loss ပုံေသနည္းအရ 30 x 18 = 540 Gold ကုန္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သင့္ရဲ႕ Unreliable Gold ဟာ 200 Gold ပဲ ရွိတဲ့အတြက္ 540 Gold မကုန္ပဲနဲ႕ သင္ဟာ 200 Gold ပဲ ကုန္ျပီး 800 Gold က်န္ပါလိမ့္မယ္။ Hero Dead ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ Gold Loss ဟာ Unreliable Gold ကုိပဲကုန္ေစတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကစားသမား အမ်ားစုဟာ မိမိ Hero ေသတဲ့အခါမွာ ေလ်ာ့သြားတဲ့ ပုိက္ဆံက တစ္ေခါက္နဲ႕တစ္ေခါက္မတူပဲ အမ်ားၾကီးကုန္လုိက္၊ နည္းနည္းပဲကုန္လုိက္ျဖစ္ေနရတာဟာ မိမိလက္ထဲမွာရွိတဲ့ စိတ္ခ်ရတဲ့ Reliable Gold ပမာဏေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
Buyback
တတိယ Gold Loss ျဖစ္တဲ့ Buyback ကေတာ့ Hero Dead နဲ႕ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ျပီး သင့္ရဲ႕ Reliable Gold ကုိ ဦးစားေပး သုံးစြဲမွာျဖစ္ပါတယ္။ Buyback လုပ္ျပီးထြက္လာတဲ့ Hero ဟာ သူ႕ရဲ႕ Respawn Time ၾကာခ်ိန္အထိ Unreliable Gold ေတြ မရရွိနုိင္ေပမယ့္ Hero kill, Tower, Roshan အစရွိတဲ့ Reliable Gold ေတြကေတာ့ ပုံမွန္အတုိင္းရရွိမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မိမိ ဝယ္ထြက္လုိက္တဲ့ Buyback ကေန မိမိနဲ႕မိမိအသင္းအတြက္ အက်ဴိးအျမတ္ ဘယ္ေလာက္ျပန္ရမလဲဆုိတဲ့ အခ်က္ကုိ မွန္ကန္စြာ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်ႏုိင္ဖုိ႔ လုိအပ္ပါလိမ့္မယ္။
Reliable Gold ရဲ႕ အေရးပါတဲ့အခ်က္ေတြေၾကာင့္ပဲ အခုေနာက္ပုိင္းကစားပြဲေတြမွာ Professional Player အမ်ားစုဟာ "Hand of Midas" ကုိ ေရြးခ်ယ္လာၾကတာပဲျဖစ္ပါတယ္။ 190 Gold ကုိ ၁ဝ ေခါက္သုံးမွ 1900 Gold ေလာက္ျပန္ရမွာျဖစ္လုိ႕ မတန္ဘူးလုိ႔ ထင္ရေပမယ့္ တန္ဖုိးျဖတ္မရတဲ့ Reliable Gold ကုိ အလြယ္ကူဆုံးေပးတဲ့ Hand of Midas ဟာ လူၾကဳိက္မ်ားတဲ့ Item တစ္ခုအျဖစ္ ရပ္တည္လ်က္ရွိပါတယ္။ ဒီ Suggestion ကုိ ျပီးျပည့္စုံတဲ့ Suggestion လုိ႔ မဆုိလုိပါဘူး။ မိမိႏွစ္သက္ရာ ကစားကြက္သာလွ်င္ မိမိအတြက္ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ပါတယ္။
Burn With the Flame of YOUTH !!
yahooyeeha ©
No comments:
Post a Comment